رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی خبر داد:

بازنگری و تکمیل دستورالعمل انتصابات نیروی انسانی سازمان استثنایی

تهران (پانا) -معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از بازنگری، به روز سازی و تصویب شیوه نامه انتصاب مدیران، روسای ادارات، گروه‌های آموزشی وتوانبخشی وکارشناسان دراین سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری و تکمیل دستورالعمل انتصابات نیروی انسانی سازمان استثنایی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در جلسه کمیته انتصابات سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه درهر سازمان منابع انسانی عامل اصلی تحول وتحقق اهداف آن سازمان هستند گفت: درواقع هیچ سیستمی بدون اتکاء بر نیروی انسانی با انگیزه، دارای صلاحیت و خلاق امکان تحول و دسترسی به اهداف تعریف شده خود را نخواهد داشت.

او افزود: بررسی سند تحول بنیادین نشان می‌دهد، 22 درصد از راهکارهای آن بر منابع انسانی و44 درصد نیز بر رهبری و مدیریت متمرکز است که در مجموع 66 درصد از راهکارهای سند تحول بنیادین بر منابع انسانی و مدیریت تاکید دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه باید در انتصاب مدیران و نیروی انسانی مدل شایستگی مناسب را تدوین کنیم افزود: باید شایستگی‌ها را در ابعاد فنی، انسانی و ادارکی مورد سنجش قرار داد و در دستور العمل نیز شایستگی‌های عمومی با 10 شاخص، شایستگی‌های حرفه ای با 10 شاخص و شایستگی‌های شخصیتی و روان شناختی با 10 شاخص دیده شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه سیاست‌های دولت در انتصاب مدیران نیز باید مورد توجه و تمرکز قرار گیرد افزود: توجه به جوانان، زنان، متخصصین رشته‌های مرتبط با حوزه استثنایی، تمرکز بر نیروهای درون سازمانی، دارا بودن تجارب مفید ونیز محبوبیت ومقبولیت دربین معلمان ومربیان، از موارد مهمی است که در بکارگیری نیروی انسانی مدنظر قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار