ثبت نام یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مبارزه با کرونا در گیلان

رشت (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح ملی مبارزه با کرونا در این استان ثبت نام کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مبارزه با کرونا در گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات یهداشتی درمانی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا با هدف کنترل، مقابله و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در استان گیلان در حال اجرا است.

نقی پور با بیان اینکه در طرح ملی مبارزه با کرونا سامانه ای ارائه شده تا مردم با مراجعه به این سامانه و خود ارزیابی از وضعیت شان درباره ابتلا به کرونا مطلع شوند، افزود: مردم برای شرکت در این طرح باید به سایت www.salamat. gov.ir مراجعه کرده و به سؤالات شامل آیا علائمی درباره بیماری کرونا شامل تب، لرز، سرفه و تنگی نفس دارید پاسخ دهند تا وضعیت آنان درباره بیماری کرونا مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام و اقدامات درمانی به موقع ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ضمن ثبت نام مردم در سامانه یاد شده، تماس های تلفنی از طریق سیستم بهداشتی با آنان انجام می شود و درباره علائم بیماری کرونا سوال می کنند و در صورت ابتلا به علائم پی گیری ها به صورت روزانه "حتی چند بار به صورت روزانه" انجام و توصیه هایی ارائه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از مردم خواست تا حتما با ورود سامانه در طرح ملی مبارزه با کرونا شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار