دانش‌آموزان مازندران دعوت به نوروزخوانی شدند

ساری (پانا) - آموزش وپرورش مازندران با برگزاری جشنواره‌ی موسیقی تبری از دانش‌آموزان استان خواسته است در روزهای تعطیلی مدارس، با نوروزخوانی و نوازندگی، به حفظ فرهنگ بومی و ایجاد نشاط جمعی کمک کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مازندران دعوت به نوروزخوانی شدند

این جشنواره که دبیری آن به عهده‌ی آموزش وپرورش بندپی غربی است، در بخش‌های امیری‌خوانی، کتولی، طالبا نجما، نوروزخوانی، چاووشی و نوازندگی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری آن، حفظ و حراست آداب و فرهنگ بومی محلی، ایجاد انگیزه در نونهالان و نوجوان علاقمندبه موسیقی و نیز ایجاد فضایی شاد در روزهای تعطیلی مدارس و قرنطینه خانگی به دلیل شیوع بیماری کووید 19 است.

از شرایط شرکت در مسابقه این موارد ذکر شده است:

آثار ارسالی باید به صورت ویدئو و با کیفیت مطلوب باشد.

۲. ویدئو ارسالی باید افقی و بدون تدوین باشد.

۳. مدت زمان اجرا (برای ویدئوی ارسالی) حداکثر ۲ دقیقه باشد.

۴.کیفیت صدای ویدئو مورد نظر باید مطلوب و واضح باشد.

۵. معلمان شاغل و بازنشسته، دانش آموزان سه مقطع استان یا شهرستان می‌توانند دراین جشنواره شرکت کنند و اولیا را هم دعوت به مشارکت نمایند.

۶. آخرین مهلت برای ارسال به دبیرخانه تا پایان روزجمعه ۸ فروردین است.

۷. زمان بررسی و اعلام نتایج روز یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹ خواهد بود.

همچنین لازم است که آثاری که به لینک https://t.me/joinchat/AAAAAFQjGJdg4PGHYO9RUQ در تلگرام و
https://chat.whatsapp.com/J9SFVcx1Rlp8tZlhDPwtPJ در واتس‌اپ ارسال می‌شود، در ابتدا نام و نام خانوادگی شرکت کننده، دانش آموز، نام مدرسه و منطقه یا شهرستان بیان شود و در پایان نیز شماره تماس قید شود.

آثار فرهنگیان، خانواده‌ها و دانش آموزان می‌تواند شامل موضوعات کامل جشنواره باشد با این توضیح که لباس محلی امتیاز ویژه دارد. آثار بانوان همکار، مادران و دختران نیز شامل شاهنامه‌خوانی، حافظ خوانی و نقالی است که دختران دانش‌آموز می‌توانند با پوشش محلی آثار را ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار