جلال ملکی در گفت وگو با پانا پاسخ داد

آیا امسال نگرانی بابت تلفات چهارشنبه سوری وجود دارد

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال خانواده‌ها با توجه به شیوع کرونا، مسئولیت سنگین‌تری درباره چهارشنبه سوری دارند، گفت توصیه می‌کنم خانواده‌ها، روز چهارشنبه‌سوری امسال بیشتر از سال‌های گذشته رعایت کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آیا امسال نگرانی بابت تلفات چهارشنبه سوری وجود دارد

جلال ملکی در گفت‌وگو با پانا در آستانه سه‌شنبه آخر سال و مراسم چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: هر ساله برای کنترل مراسم چهارشنبه‌سوری از مردم می‌خواهیم خودشان پای کار باشند و خانواده‌ها به ما کمک کنند و اجازه ندهند که فرزندانشان با غریبه‌ها این جشن را برپا کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه مسئولان به ماندن مردم در منازلشان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس گفت: اکنون در منزل ماندن به یک اجبار بدل شده است و دیگر یک انتخاب نیست بلکه اجبار است. اگر یک زمانی چهارشنبه سوری فقط با خطر سوختگی و آسیب دیدگی مواجه بود اکنون خطر بزرگتر، ابتلا به ویروس کرونا است چون ممکن است یک نفر اگر بخواهد برای سوختگی جزئی به بیمارستان مراجعه کند، به کرونا هم مبتلا شود. بنابراین خانواده‌ها باید تمام تلاششان را بکنند تا نیاز به بیمارستان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال خانواده‌ها مسئولیت سنگین‌تری درباره چهارشنبه سوری دارند، گفت: خانواده‌ها باید به هر طریق ممکن شده، فرزندان خود را در منازل نگهداری کنند. هرچند با زور هم نمی‌توان این کار را کرد و نمی‌توان در را قفل کرد ولی می‌توان با آگاهی بخشی به فرزندان از خطرات احتمالی پیشگیری کرد. خانواده‌ها باید به فکر باشند و با فرزندان خود گفت‌وگو کنند و آنها را از خطرات کرونا و بیماری‌های سختی که وجود دارد، آگاه کنند. بنابراین معتقدیم امسال وضعیت متفاوت است و اگر می‌خواهیم نوروز و چهارشنبه سوری سال آینده را ببینیم و آرامش بعد از بحران کرونا را لمس کنیم، باید تمام جوانب ایمنی را رعایت کنیم.

بازی های قدیمی از سوی خانواده ها احیا شود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در توصیه به خانواده‌ها برای سرگرم کردن فرزندانشان در این روزها گفت: توصیه می‌شود، خانواده‌ها در این ایام غذاهایی را که فرزندانشان دوست دارند، تهیه کنند و شرایطی که کودک و نوجوان دوست دارد در منزل فراهم کنند. همچنین یکسری بازی‌های قدیمی وجود دارد که به دست فراموشی سپرده شده و بهتر است که این بازی‌های قدیمی از سوی خانواده‌ها احیا شود. خانواده‌ها باید با اقداماتی که می‌کنند نشاط را در خانواده برقرار کنند.

وی همچنین گفت: خانواده‌ها نباید فراموش کنند که ممکن است کودک و نوجوان وقتی کبریت یا فندک را در خانه ببینید یا وسایل دور ریزی که از خانه تکانی باقی مانده، برای آتش‌بازی تحریک شوند. بنابراین این وسایل نباید جلوی چشم کودکان و نوجوانان باشد.

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت که امسال نگرانی بابت تلفات چهارشنبه سوری نخواهیم داشت، گفت: اصلا نمی‌توانیم نگران نباشیم و نمی‌توانیم بگوییم که اتفاقی نمی‌افتد. امیدوارم و توصیه می‌کنم خانواده‌ها، روز چهارشنبه‌سوری امسال بیشتر از سال‌های گذشته رعایت کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان یادآور شد: توصیه نهایی من این است که خانواده‌ها در خانه بمانند و والدین اجازه ندهند فرزندانشان بیرون بیایند. امسال شرایط ویژه‌ای است و بهتر است به یکدیگر کمک کنیم. علاوه بر مدافعان سلامت، نیروهای آتش‌نشانی به صورت شبانه‌روزی مشغول به ارائه خدمت هستند و نیروهای آتش‌نشانی خیابان‌ها را ضد عفونی می‌کنند. از مردم توقع داریم پای کار باشند و با در خانه ماندن کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار