یک روز بعد از بزرگترین سقوط

بزرگترین جهش یک روزه وال‌استریت از ۲۰۰۸ تا کنون رقم خورد

تهران (پانا) - در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، وال‌استریت با یک جهش بلند از سقوط سنگین روز پنج شنبه باز گشت؛ سقوطی که بدترین سقوط بازار از دوشنبه سیاه ۱۹۸۷ بود.

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین جهش یک روزه وال‌استریت از ۲۰۰۸ تا کنون رقم خورد

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، وال‌استریت با یک جهش بلند از سقوط سنگین روز پنج شنبه باز گشت؛ سقوطی که بدترین سقوط بازار از دوشنبه سیاه ۱۹۸۷ بود.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۹۸۵ واحد یا ۹.۴ درصد جهش کرد و در ۲۳۱۸۵.۶۲ واحد بسته شد. این بزرگترین جهش تاریخ داوجونز از لحاظ تعداد واحد بود.

اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک به ترتیب ۹.۲ درصد و ۹.۳ درصد جهش کردند و به ۲۷۱۱.۰۲ واحد و ۷۸۷۴.۲۳ واحد رسیدند. این بزرگترین جهش یک روزه این شاخص‌ها از اکتبر ۲۰۰۸ تا کنون بود.

رندی فردریک، نایب رئیس شرکت سرمایه‌گذاری چارلز شوآب، گفت: نوسان شدید یعنی حرکت سهام در هر دو جهت منفی و مثبت. بعد از بزرگترین سقوطی که در ۳۰ سال اخیر ندیده بودیم، اصلاً تعجبی ندارد که شاهد یک جهش بزرگ باشیم.

رشد سهام پس از آن شدت گرفت که ترامپ اعلام کرد ۵۰ هزار مرکز تست ویروس کرونا از هفته بعد آماده خواهد بود و وضعیت آمریکا را اضطراری خواند. ترامپ همچنین گفت از وزارت انرژی خواسته است برای ذخایر سوخت استراتژیک آمریکا نفت خام بخرند. این گفته او باعث شد قیمت‌های نفت هم تقویت شوند.

باوجود جهش بزرگ روز جمعه، هر سه شاخص سهام آمریکا این هفته سقوطی سنگین را به ثبت رساندند. داوجونز ۱۰ درصد و اس‌اندپی و نزدک هر کدام ۸ درصد سقوط کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار