عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا خبر داد

عابدی: قطع زنجیره تکثیر ویروس کرونا با مشارکت مردم عملی می‌شود

در کمیسیون بهداشت پیشنهاد شد در شهرها و مناطق آلوده محدودیت‌های بیشتری برای تردد اعمال شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می گویدقطع زنجیره تکثیر ویروس کرونا با مشارکت مردم عملی می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
عابدی: قطع زنجیره تکثیر ویروس کرونا با مشارکت مردم عملی می‌شود

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه مسئولان و مردم باید ویروس کرونا را جدی‌تر بگیرند، گفت: قطع زنجیره تکثیر ویروس کرونا تصمیمی است که با مشارکت و همراهمی مردم عملی می‌شود. با مشارکت مردم می‌توان اقدامات پیشگیرانه را جدی‌تر انجام داد تا هر چه سریعتر بتوان از شیوع گسترده این ویروس جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهادهای این کمیسیون برای کنترل بیماری کرونا گفت: توصیه اکید ما هم همچون وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، پرهیز از مسافرت در ایام نوروز است چون با افزایش سفرهای برون شهری و حتی درون شهری، ویروس منتقل می‌شود و تعداد مبتلایان بیشتر می‌شود. بنابراین برای کنترل این موضوع توصیه می‌کنیم مردم در خانه‌های خود بمانند چون امن‌ترین مکان برای پیشگیری، منازل است. البته در کمیسیون بهداشت پیشنهاد داده‌ایم که شهرهای آلوده و مناطق آلوده محدودیت‌های بیشتری برای تردد اعمال شود که این امر در حیطه اختیارات ستاد مقابله با کرونا است.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: علاوه بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هماهنگ باشند مقرر شده است که توزیع مناسب اقلام مربوط به این بیماری نیز با هماهنگی دستگاه‌های مسئول انجام شود. کمیسیون بهداشت نیز به عنوان ناظر بر اقداماتی که مربوط به پیشگیری و کنترل این بیماری است، به صورت مستمر نظارت دارد تا بتوان هر چه سریعتر از این بحران عبور کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزارت صمت مسئولیت تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات مورد نیاز را بر عهده دارد و سازمان برنامه نیز باید منابع مالی مورد نیاز را تامین کند و در شرایط فعلی بخش خصوصی باید با کمک وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت سریعا اقلام مورد نیاز بهداشتی را وارد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار