آیت‌الله علم‌الهدی مردم را به نذر سلامت دعوت کرد

تهران (پانا) - امام جمعه مشهد اعلام کرد: کسانی که تمکن و یا امکان امداد و مساعدت دارند و مبتلای به عارضه کرونا نشده اند نذر کنند که انشاء الله به این بلا مبتلا نشوند و در مقابل، به قشری که روز مزد هستند و در این شرایط کسب‌ وکارشان لنگ شده کمک کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله علم‌الهدی مردم را به نذر سلامت دعوت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در شبکه اجتماعی بله، آیت الله سید احمد علم الهدی روز جمعه به دنبال تداوم تمهیدات بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن نمازجمعه این هفته مشهد، در متنی که به عنوان خطبه مکتوب منتشر کرده آورده است: افراد نیکوکار، انجمن‌های خیریه و عزیزانی که همیشه خیرخواه هستند مخصوصاً در مقام تأمین سلامتی خود و عزیزانشان با نذر و صدقه، قدم‌های بالا و بلندی بردارند که ان‌شاءالله با این اقدامات خیر این بلیه از سر جامعه ما کم و کوتاه شود تا افراد دچار و گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: کمیته امداد، ستاد ساماندهی حاشیه شهر و دفتر نذورات آستان قدس رضوی در شهر مشهد است این اقشار را شناسایی کنند، این‌ها افراد آبرومندی هستند، کسانی نیستند که خودشان را مطرح کنند و به سراغ استمداد بیایند، ما باید به سراغ این‌ها برویم و به این‌ها رسیدگی کنیم تا در مضیقه معیشتی قرار نگیرند و جامعه‌مان کمتر آسیب ببیند.

او با تشکر از مجاهدتهای بی دریغ جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا و همچنین تشکر از همه مالکان و نهادهایی که اجاره را بر مستاجران خود بخشیدند اظهار داشت: امیدواریم همه این‌هایی که دستشان می‌رسد در مقام خیرخواهی در این زمینه به اقشار آسیب‌پذیر کمک کنند و مشکلات معیشتی‌شان حل شود.

توجه به خدا، راه غلبه بر وحشت از بیماری

امام جمعه مشهد اظهار داشت: در کنار این مجاهدت‌هایی که انجام می‌گیرد، ابتلا برای شما عزیزان ما یک مشکل است و وحشت از ابتلا مشکل دوم، آنچه لازم هست باید مراقبت‌های بهداشتی را داشته باشیم، از تجمع‌ها و ارتباطات تا اندازه‌ای پرهیز کنیم و با پرهیز از اجتماعات و ارتباطات ان‌شاءالله مصونیت پیدا می‌کنیم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این حالت وحشت و استرسی که به افراد دست می‌دهد نسبت به ترس از ابتلای به این بیماری تنها راه درمانش، توجه به خداست.

وی اضافه کرد: کسی که بر ما ولایت دارد، زندگی ما را مدیریت می‌کند خداست، وقتی‌که معتقدیم و باور کردیم مدیریت و تدبیر زندگانی ما در دست خداوند متعال است، دیگر با توجه به خدا، هیچ وحشت و استرسی نباید ما را تعقیب کند و هیچ ترس و ناراحتی نباید ما را افسرده کند.

آیت الله علم الهدی در ادامه این پیام آورده است: این را هم توجه داشته باشیم که ما امروز با این بلایی که در نتیجه این ویروس منحوس مبتلا شدیم، سلسله عوارض سوئی در زندگانی اجتماعی ما وارد شده و آن، ضربه‌هایی است که بر پیکره فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های اجتماعی، دینی و فعالیت‌های اقتصادی وارد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با حکم مقام معظم رهبری و دستور اکیدی که در استقرار قرارگاه مبارزه با کرونا صادر فرموده‌اند این قرارگاه به آن عوارض اجتماعی و اقتصادی این بیماری در بین مردم نیز توجه کند و طوری در این قرارگاه زندگی مردم ما مدیریت شود که از آن عوارض سوء اقتصادی و معیشتی که مردم ما را در مضیقه افزون‌تری قرار داده، نجات پیدا کنند.

او ادامه داد: همه باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند، این ویروس منحوس یک بلا و بیماری جدی است، سهل‌انگار در مقام مراقبت‌ها و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی نباشند، دربسیاری از تجمعات شرکت نکنند، ارتباط و تجمع بیشتر منشأ گسترش این بیماری و ابتلا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار