اختصاص بسته‌های حمایتی برای ۷ میلیون ایرانی آسیب دیده از ویروس کرونا

رشت (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سه مرحله پرداخت بسته حمایتی کرونایی تعریف کردیم، گفت: تا هفته آینده بسته اول برای سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت پرداخت خواهد شد که از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بسته‌های حمایتی برای ۷ میلیون ایرانی آسیب دیده از ویروس کرونا

محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در گفتگوی خبری شبکه باران، اظهار کرد: تاکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در راستای مبارزه با کرونا به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور چین، تأکید کرد: مسیری که چین برای کنترل این ویروس ناشناخته طی کرده است می‌تواند برای ما الگوی خوبی باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در روزهای گذشته برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا، گفت: یکی از اقدامات مهم دولت حمایت از اقشاری است که با شیوع ویروس کرونا به کسب و کار و معیشت آنها آسیب وارد شده است.

نوبخت با بیان اینکه در همین راستا از هفته آینده بسته‌ای حمایتی برای سه میلیون خانوار که هیچ منبع درآمدی ندارند در سطح کشور واریز خواهد شد، تصریح کرد: این بسته حمایتی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که در سه مرحله و تا پایان این وضعیت پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گروه دوم چهار میلیون خانوار را شامل می‌شود که شغل داشته، اما بروز این وضعیت سبب آسیب به کسب و کارهای خرد آنها شده است، بیان کرد: بسته حمایتی این تعداد در قالب یک تا دو میلیون وام قرض الحسنه بدون ضامن و با تنفس سه ماهه برای بازپرداخت است.

معاون رئیس جمهور همچنین به وضعیت استان گیلان در زمینه شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: استان گیلان یکی از کانون‌های اصلی شیوع این ویروس بوده است و بنده امروز با حضور در این استان از نزدیک با مشکلات، مسائل و اقدامات صورت گرفته توسط ستاد مقابله با کرونا استان آگاه شدم.

وی با بیان اینکه از همان روزهای اول بارها با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به صورت تلفنی صحبت کرده‌ام، گفت: بلافاصله ۲۸ میلیارد تومان به عنوان تنخواه به حساب دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای هزینه در این زمینه واریز شده است.

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نوبخت ادامه داد: تجهیز و تهیه امکانات برای دو بیمارستان تالش و لنگرود با برآورد هزینه ۲۲ میلیارد تومان یکی از درخواست‌های مسئولان گیلان بود این مبلغ نیز پرداخت شده که بیمارستان تالش راه اندازی شده و لنگرود نیز روزهای آینده راه اندازی می‌شود.

وی به کمبود وسایل حفاظت فردی و ماسک و دستکش و سایر اقلام بهداشتی برای کادر درمانی و پرستاران در بیمارستان‌های گیلان نیز اشاره کرد و ادامه داد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستم تا کمبودها را لیست و اطلاع رسانی کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به لیست ۱۸ قلم کالا و تجهیزات با برآورد ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: در کوتاه‌ترین زمان این مبلغ به حساب دانشگاه واریز شد و همچنین با توجه به عدم دریافت کارانه، ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای پرداخت به پرستاران و کادر درمانی به حساب دانشگاه علوم پزشکی گیلان واریز شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مبارزه با ویروس کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون واریز شده است و در صورت نیاز باز نیز هم امکانات و تجهیزات و هم اعتبار پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار