نماینده وزیر بهداشت:

مدیران مازندران موافق بستن راه‌های ورودی به استان هستند

یا بازارها تعطیل شوند یا مردم به بازار نروند

ساری (پانا) -نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در استان‌های مازندران و گلستان تأکید کرد که مجموعه‌های داخل استان پیشنهاد دادند که راه‌ها بسته شود، در سطح ملی تصمیم بر این است که فعلا این کار انجام نشود.

کد مطلب: ۱۰۲۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مازندران موافق بستن راه‌های ورودی به استان هستند

محمدمهدی ناصحی در حاشیه جلسه شورای‌ تامین شهرستان بابل، ضمن بیان اینکه برای ارائه وضعیت کلی از استان منتظر هفته آینده هستیم، آمادگی دانشگاه‌های مرکز علوم پزشکی مازندران نسبت به تأمین تخت و مراکز مراقبت‌های بینابینی خوب است و در صورت نیاز، امکانات اضافه تأمین خواهد شد.»

او آمار بالای ابتلا در مازندران را به فعال بودن دو آزمایشگاه تشخیص بیماری کووید 19 در هر دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت داد که باعث می‌شود آمار ارائه شده به واقعیت نزدیک‌تر باشد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در استان‌های مازندران و گلستان با اشاره به روند رو به کاهش میزان ابتلا در مازندران در دو روز اخیر نسبت به هفته‌ گذشته، اظهار امیدواری کرد که این کاهش ادامه داشته باشد.

ناصحی در مورد تصمیمات جلسه شورای تأمین، یکی از موضوعات مورد تأکید را رفتار مردم در بازارها دانست و گفت: «یا بازارها باید تعطیل شوند، یا مردم به بازارها نروند. از طرفی جاهایی که شیوع بیماری در آن مکان‌ها زیاد است مانند پمپ بنزین‌ها و دستگاه‌های خودپرداز، باید کنترل شوند. از مسئولان مربوطه درخواست داریم که جدی‌تر وارد این موضوع شوند و مراکز تجمعی را ضدعفونی کنند.»

او تأکید کرد: این بیماری مسری و شدیدا خطرناک است.

ناصحی در پاسخ به سوالی پیرامون نزدیک بودن ایام نوروز و باز بودن جاده‌ها و آمدن مسافر، گفت: «مجموعه‌های داخل استان پیشنهاد دادند که راه‌ها بسته شود. در سطح ملی تصمیم بر این است که فعلا این کار انجام نشود. با این حال پیگیر هستیم که ورود و خروج از مبادی استان مدیریت شود تا نه افرادی که وارد می‌شوند آسیب ببینند نه مردم استان.»

او با یادآوری اینکه استان مازندران از لحاظ ظرفیت بهداشتی و درمانی گنجایش و پذیرش این تعداد مهمان را مثل سال‌های گذشته ندارد، از مردم خواست که به مازندران سفر نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار