اتحاد، ایثار و مجاهدت رمز مقابله با بحران کرونا

رشت ( پانا) - مسئول بسیج فرهنگیان گیلان به مناسبت روز شهدا گفت : ملت ایران همیشه قدردان کادر مراکز درمانی در سراسر کشور و از همه ی کسانی که با ایثارگری به صورت خستگی ناپذیربه مانند شهدای گرانقدر در حال مجاهدت هستند ، خواهند بود .

کد مطلب: ۱۰۲۹۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اتحاد، ایثار و مجاهدت رمز مقابله با بحران کرونا

به گزارش خبرنگار پانا ،مسئول بسیج فرهنگیان گیلان: اجرای حق و احیای اسلام را از انگیزه‌های شهادت‌طلبی خواند و گفت: انسان‌های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می‌دانند.
حسن حبیبی صبح امروز در نشست شورای بسیج استان با اشاره به انگیزه‌های شهادت‌طلبی، اظهار کرد: شوق به لقا‌ء‌الله انگیزه شهادت‌طلبی است و شهدا جان‌مایه حیات خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و تقدیم معبود می‌کنند تا در برابر آن جوار حق تعالی را خریداری کنند.
وی دومین انگیزه شهادت‌طلبی را زندگی راستین دانست و افزود: شهادت مرگ اختیاری بوده و زمانی که انسان ستم و خواری را در حال چیرگی می‌یابد، شهادت را که عزت و سرافرازی واقعی است انتخاب می‌کند.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، بزرگی روح و بدی زمانه را از دیگر انگیزه‌های شهادت‌طلبی برشمرد و تصریح کرد: دشواری و تلخی‌های روزگار انسان‌های معمولی را در بند محاسبات رایج مادی گرفتار می‌کند و در این موقعیت ارواح بزرگ تسلیم نمی‌شوند و با انتخاب شهادت زمینه دگرگونی‌های عمیق را فراهم می‌آورد.
وی با بیان اینکه انسانی که روحش بزرگ است در هنگامه دشواری‌ها و بن‌بست‌های مادی و فساد جامعه، شهادت و مرگ سرخ را بهترین درمان می‌داند، یادآور شد: بریدن از دنیای فانی و دل بستن به حقیقت باقی از دیگر انگیزه‌های شهادت‌طلبی است.
دکترحسن حبیبی خاطرنشان کرد: بندگان مخلص خدا ارزش‌های ناچیز و ناپایدار دنیا را جایگزین ارزش‌های فراوان و فناناپذیر آخرت نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بی‌تردید دل بستن به دنیا مانع شهادت‌طلبی است، متذکر شد: آنچه روحیه شهادت‌طلبی را گسترش و ارتقا می‌بخشد، دل بریدن از دنیا است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان اجرای حق و احیای اسلام را از دیگر انگیزه‌های شهادت‌طلبی خواند و گفت: انسان‌های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می‌دانند و جان باختن در راه آن نیز شایسته است.
وی اظهار کرد: هر کس هوای دیدار یار در سر دارد باید ترک خوشی کرده و برای خشنودی محبوب، سختی‌ها را بر خود هموار کند تا خدا او را به سوی خودش فرا خواند.
حبیبی با تصریح بر اینکه موارد مذکور جزو عوامل و انگیزه‌های شهادت‌طلبی بوده و می‌تواند نتایج شهادت‌طلبی در درون یک نفر محسوب شود، افزود: کسی که عاشق شهادت باشد، خود را همواره مجاهد فی سبیل‌الله می‌بیند و وظیفه خود را انجام می‌دهد و به دنبال احقاق حق و باطل است.
وی خاطرنشان کرد: کسی که شوق مرگ سرخ دارد، از دنیا دل بریده و فریفته زیور و زینت‌ها و پست و مقام نمی‌شود و به زندگی زبونانه تن نمی‌دهد و هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی را تاب نمی‌آورد و از هیچ چیز نمی‌هراسد و این انسان ارجمند است که یادش در خاطر حجت خداوند نقش می‌بندد،
امروز با توجه به شرایط بحرانی جامعه میدان داران عرصه سلامت وبهداشت ،درخط مقدم ایثاروشهادتند ودرطی این مدت صحنه های بیادماندنی راخلق کردندکه انشاالله با اتحاد،ایثارومجاهدت رمزمقابله با بحران کرونا خواهدبودو مردم ایران باید همیشه قدردان کادرمراکزدرمانی درسراسرکشوروازهمه کسانی که با ایثارگری بصورت خستگی ناپذیربرای مقابله با کرونا -ویروس در حال مجاهدت هستند،خواهندبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار