حسینی خبر داد:

ارائه بیش از 164 هزار ساعت آموزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ایام تعطیلی مدارس

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد 164 هزار و 384 ساعت خدمات آموزشی، پرورشی، توان بخشی و مشاوره ای برای 7 طیف دانش‌آموز با نیاز ویژه از طریق فضای مجازی، آموزش‌های منزل محور و آموزش فرد به فرد در ایام تعطیلی مدارس ارائه شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه بیش از 164 هزار ساعت آموزش برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ایام تعطیلی مدارس

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه ریزی ویروس کرونا و آموزش‌های مجازی گفت: این میزان ساعت خدمات برای 7 طیف دانش‌آموز اتیسم، اختلالات هیجانی- رفتاری، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی و دانش‌آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از طریق ادارات استثنایی استان‌های کشور در بیش از 2 هزار و 34 مدرسه اجرا شده است.

معاون وزیر با بیان اینکه بیش از 22 هزار و 500 نفر از کادر اداری، مدیر، مشاور و معلم استثنایی در ایام تعطیلی مدارس به ارائه آموزش به دانش‌آموزان با نیاز های ویژه مشغول هستند افزود: 9 هزار و 930 گروه کلاسی در فضای مجازی توسط معلمین استثنایی تشکیل شده است و آموزش‌های راه دور و مجازی از طریق این گروه‌ها به دانش‌آموزان داده می‌شود.

او افزود: سامانه آموزش مجازی تعاملی و برخط نیز در برخی استان‌ها و ستاد راه اندازی شده است و برخی کلاس‌ها از طریق این سامانه اجرا می‌شود.

حسینی با بیان اینکه 117 هزار و 583 دانش‌آموز از خدمات آموزشی مجازی، راه دور، منزل محور و فرد به فرد بهره مند شده اند افزود: 73 هزار و 566 دانش‌آموز با نیاز ویژه و در 7 طیف و 44 هزار و 17 دانش‌آموز طرح تلفیقی فراگیر در ایام تعطیلی مدارس از این نوع آموزش‌ها استفاده کرده اند.

او اشاره کرد: شبکه ای از نیروی انسانی ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد و پایش فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، توان بخشی، بهداشتی و مشاوره ای در آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است افزود: این سامانه برخط با هدف نظارت بر فعالیت مدارس استثنایی راه اندازی شده است و از طریق این سامانه هر روزه تمامی فعالیت‌های مدارس استثنایی کشور رصد می‌شود.

معاون وزیر با تاکید بر تولید لوح های آموزشی برای تمامی گروه‌های هدف افزود: در سازمان لوح‌های آموزشی از قبل تولید شده است و در این فرصت ایجاد شده باید با همکاری استان‌ها بانک کاملی از محتواهای آموزشی مناسب تولید و در اختیار دانش‌آموزان و مدارس قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید اجتماعی شود گفت: حضور پررنگ آموزش و پرورش استثنایی در رسانه‌ها، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و صدا سیما می‌تواند منجر به اجتماعی شدن این سازمان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار