خبرهای خوب و امیدوار کننده درباره ویروس کرونا

تهران (پانا) - در حالی که سایه شوم ویروس کرونا در سراسر جهان هر روز گسترده تر می شود در این میان خبرهای امیدوارکننده ای هم به گوش می رسد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
خبرهای خوب و امیدوار کننده درباره ویروس کرونا

به گزارش جام جم آنلاین از دیلی میل ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به شکل نگران کننده ای هر روز بالاتر می رود اما در این میان خبرامیدوار کننده ای هم به گوش می رسد؛ تعداد افرادی که از شر این بیماری خلاص شده و سلامتی کامل را به دست آورده اند نیز هر روز بیشتر می شود.

بر اساس آخرین تحقیقات ، 110 هزار و 87 نفر در سراسر جهان مبتلا به ویروس کرونا شده اند. از تعداد کسانی که به بیماری کرونا و یا همان کوید19 گرفتارند بیش از نیمی از جمعیت بهبود یافته اند که خبر بسیار امیدوارکننده ای در میان انبوه خبرهای نگران کننده و ترسناک در رابطه با همین بیماری است.

سازمان بهداشت آمریکا نیز اعلام کرده که تا این لحظه 15 نفر دیگر از بیماران کرونایی در این کشور سلامتی کامل خود را به دست آورده اند.

جانس هاپکینز رییس مرکز علوم و مهندسی آمریکا گزارشی ارائه داده که بر اساس آن زمانی که تعداد بیماران کرونایی در جهان 97 هزار و 841 نفر بود بیش از نیمی از آنها بهبود یافته اند و این یعنی اینکه 55 درصد از کل مبتلایان جهان سلامتی کامل خود را به دست آورده اند.

زمانی که یک فرد به بیماری کرونا مبتلا می شود تا در بیمارستان بستری خواهد شد یا در خانه. او تا زمانی که مراحل درمانی را پشت سر می گذارد و در نهایت یک تست دیگر حاکی از آن باشد که دیگر کرونا ندارد باید در قرنطینه بماند. قرنطینه کردن بهترین روش برای جلوگیری از گسترش این ویروس در سطح جامعه است.

دکتر ناسیا صفدر از مرکز پزشکی کنترل و پیشگیری بیماری های عفونی آمریکا نیز گفت: بهبودی کامل بستگی به این دارد که ویروس کرونا در چه طیفی وارد بدن بیمار شده است. اگر وضعیت بحرانی باشد بیمار به سرعت در ICU بستری می شود تا زمانی که سلامتی خود را به دست بیاورد.

این پزشک می گوید که چندین تست باید انجام شود تا در نهایت این موضوع که فرد دیگر کرونا ندارد به مرحله اثبات برسد.

زمان ماندن در قرنطینه برای افراد کرونایی نیز مختلف است. یک بیمار بعد از 9 روز مرخص می شود و یک بیمار دیگر بعد از سه هفته.

نتایج یک تحقیق دیگر نشان می دهد که 80 درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا علائم میانه و ملایمی داشته اند که در برخی از موارد اصلا خودش را نشان نداده است.

برای چینی ها هم مدام خبرهای امیدوارکننده ای به گوش می رسد. اکنون نرخ کسانی که روزانه از بیماری کرونا بهبود می یابند از نرخ کسانی که روزانه به این بیماری مبتلا می شوند سبقت گرفته است.

به گفته شبکه جهانی تلویزیون چین ، از روز دوشنبه حداقل 52 هزار و 100 نفر یا 63 درصد از کل مبتلایان به این ویروس بهبود یافته اند.

در کره جنوبی نیز اوضاع از لحاظ بهبود حال بیماران نیز در حال پیشرفت است. روز گذشته 47 نفر از مبتلایانی که از شر این بیماری خلاص شده اند از بیمارستان مرخص شدند که بیشترین آمار مربوط به ترخیص بیماران بهبود یافته از ابتدای شیوع این ویروس در این کشور است. بر طبق آخرین اخبار 88 درصد از مردمانی که در کره جنوبی مبتلا به ویروس کرونا شده بودند بهبودی کامل را پیدا کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار