12 نفر در مازندران با مصرف مشروبات الکلی جان باختند

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران اعلام کرد که از یکم تا نوزدهم اسفند 12 نفر در استان بر اثر مصرف الکل جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
12 نفر در مازندران با مصرف مشروبات الکلی جان باختند

به گزارش سایت پزشکی قانونی مازندران، شیوع بیماری covid 19 همزان با شروع توصیه‌های غیرکارشناسی و غیرعلمی با عنوان راه حل درمان یا پیشگیری از این بیماری شد. یکی از این توصیه‌ها مصرف الکل برای مبارزه با کروناویروس بوده است و با آنکه متخصصان بارها تذکر داده‌اند که مصرف الکل هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد و تنها برای ضدعفونی کردن سطوح قابل استفاده است، خبر مسمومیت و بعضا مرگ بر اثر مصرف الکل چند روزی است که از شهرهای مختلف به گوش می‌رسد.

گرچه خبر این اتفاق برای اولین بار از اهواز آغاز شد، اما کم کم شهرهای دیگری مانند کرج را هم درگیر کرد و اینک مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ 12 نفر در این استان بر اثر مصرف مشروبات الکلی خبر می‌دهد. در حالی که در بازه زمانی اول تا 19 اسفند سال گذشته هیچ گونه فوتی به این دلیل ثبت نشده بوده است.

به گفته او جان باختگان 11 مرد و یک نفر زن هستند.

عضو شورای قضایی مازندران نیز با اشاره به اینکه در گزارش‌های پزشکی قانونی مرگ چندین نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی پلمب شده هم وجود دارد، به خانواده ها هشدار داد که هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه و پلمب می شوند.

او از خانواده‌ها خواست مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند و توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به آنان ابلاغ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار