بهروز رضوی «مردی که می‌خندد» ویکتور هوگو را بازخوانی می‌کند

تهران (پانا) - برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، آخرین هفته سال ۹۸ را به بازخوانی رمان مشهور ویکتور هوگو اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بهروز رضوی «مردی که می‌خندد» ویکتور هوگو را بازخوانی می‌کند

رمان «مردی که می‌خندد» را مترجمان گوناگونی به فارسی ترجمه کرده‌اند که یکی از آن‌ها (برگردان رضا فکور از انتشارات سعیدی) دستمایه تنظیم و ویرایش رادیویی قرار گرفته و در ۶ قسمت ۲۰ دقیقه ای از ۲۴ تا ۲۹ اسفند برای علاقه مندان در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، روایت خواهد شد.

محمدباقر رضایی سردبیر برنامه «کتاب شب» در معرفی ویکتور هوگو خالق «مردی که می‌خندد» گفت: ویکتور هوگو نویسنده فرانسوی در سال ۱۸۰۲ میلادی به دنیا آمد و در سال ۱۸۸۵ درگذشت. او معتقد بود نویسنده و شاعر همیشه باید عواطف و احساسات مردم را در نظر بگیرد، آثارش را برای روحیه دادن به نوع بشر خلق کند و همواره اصول صحیح طی کردن مسیر زندگی را به آنان بیاموزد.

وی در پایان بیان کرد: ویکتور هوگو خودش همیشه به این رسالت عمل می کرد و به خاطر عقاید آزادی خواهانه و حمایت همیشگی اش از طبقات محروم، دایم مورد خشم و غضب سران دولتی و حکومتی فرانسه قرار می گرفت، ولی با وجود تهدید و تبعید، هرگز از آرمان‌های خود دست نکشید.

برنامه «کتاب شب» به سردبیری محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و زرین کشاورز در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می‌شود و راوی ثابت آن بهروز رضوی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار