معاون گمرک ایران اعلام کرد

اقلام بهداشتی وارداتی به سرعت ترخیص می‌شوند

تهران (پانا) - معاون گمرک ایران، درباره اقلام بهداشتی در گمرکات کشور می گوید درصورت صدور مجوز وزارت بهداشت کمتراز ۲۴ ساعت کالاهای بهداشتی ترخیص می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۹۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اقلام بهداشتی وارداتی به سرعت ترخیص می‌شوند

به گزارش صدا و سیما، مهرداد ارونقی گفت: این کالاها از ماه‌های قبل در گمرک بوده اند و چنانچه وزارت بهداشت مجوز صادر کند بلافاصله ترخیص می‌شوند.

معاون گمرک ایران افزود: درصورت صدور مجوز وزارت بهداشت کمتراز ۲۴ ساعت کالاهای بهداشتی ترخیص می‌شود.

همچنین محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی هم گفت: برای صدور پروانه کسب و کار تا ۳۱ شهریور سال بعد نیاز به استعلام نیست و قابل تمدید است.

وی افزود: تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ مهلت اظهارنامه و سررسید پرداخت تمدید شده است.

در عین حال اسماعیل مهدی‌پور، مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با بیان فهرستی از اقلام بهداشتی مانند انواع دستکش، ماسک‌های پزشکی، ژل‌های شستشو و مواد ضدعفونی کننده که تحت چتر نظارتی سازمان حمایت قرار دارند، گفت: تاکنون مقدار تولید اینگونه مواد و اقلام بهداشتی نیاز کشور را تامین می‌کرد، اما با شیوع بیماری کووید ۱۹ با کمبود در کشور مواجهه شدیم از طرفی همه گیر شدنِ جهانی آن نیز واردات مواد بهداشتی را با مشکل مواجهه کرد.

وی افزود: برای ساماندهی تامین و توزیع تولید و توزیع مواد بهداشتی بازرس مقیم در مراکز تولید در نظر گرفته ایم.

به گفته مهدی‌پور، کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

همچنین خسرو ابراهیم نیا، نائب رئیس اتاق اصناف نیز اطمینان داد واحدهای صنفی نانوایی‌ها دارای پروانه کسب ملزم هستند موارد بهداشتی و امنیتی را طبق گذشته رعایت کنند.

وی افزود: بنابر گفته پزشکان متخصص پخت نان در دمای بالا عاری از ویروس کروناست. مردم در هنگام گرفتن نان از نانوایی تا منزل باید رعایت بیشتری کنند.

ابراهیم نیا با بیان اینکه نظارت بر نانوایی‌ها تشدید شده است، افزود: شاطر و همکاران او که با نان درتماس هستند تحت هیچ شرایطی نباید با پول و دستگاه "پز" در ارتباط باشند.

نائب رئیس اتاق اصناف گفت: افزایش اطلاعات مردم در مورد قیمت ها، نوع پخت و موارد بهداشتی بهترین ناظران بر مسائل بهداشتی و قیمت‌ها هستند. مردم در صورت مشاهده تخلف بهداشتی یا صنفی می‌توانند با تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و اطلاع دهند.

ابراهیم‌نیا با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتیاط مردم در خرید نان و مواد غذایی همچنین کم شدنِ فعالیت نانوایی‌ها از سازمان تامین اجتماعی و شهرداری‌ها خواست همکاری بیشتری با کسبه و اصناف داشته باشند.

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: افزایش اعتبار دفترچه‌هایی درمانی تا پایان فروردین سال بعداز جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار