افزایش ۴ درصدی جابجایی کالا در روزهای کرونایی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۴ درصدی جابجایی کالا در کشور از ابتدای اسفندماه تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر میدهد و می گوید همه اقدامات مقابله‌ای برای ناوگان جابجایی کالا در کشور در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با دقت و جدیت انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۹۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۴ درصدی جابجایی کالا در روزهای کرونایی

به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان، ستاد مرکزی مقابله با کرونا مصوباتی در زمینه اعمال محدودیت تردد و ورودی و خروجی‌های شهرها و استان‌های درگیر ابلاغ کرد و در این راستا ورود ماشین‌های شخصی با پلاک غیر بومی به استان‌های گیلان و مازندران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره وضعیت جابجایی کالا در کشور در این ایام گفت:‌ هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا به ویژه کالاهای اساسی اعمال نشده و نخواهد شد و بر اساس جدیدترین آمارهای دریافت شده از ابتدای اسفند ماه امسال تا کنون ۴ درصد جابجایی کالا در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی درباره اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق ناوگان باری اظهار کرد: چندین دستورالعمل تا کنون طی هفته‌های گذشته به همه استان‌ها ابلاغ شده و بر صحت اجرای آن نظارت می‌کنیم. یکی از این دستورالعمل‌ها این است که برای تبدیل نوبت مجازی به نوبت واقعی در پایانه‌های بار دیگر نیازی به ثبت اثرانگشت از سوی رانندگان نیست. همچنین در پایانه‌های بار ضمن ضدعفونی کردن افراد و وسایل حمل و نقل عمومی جابجا کننده بار تب سنجی از رانندگان انجام می‌شود و اقلام بهداشتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین دستورالعملی ابلاغ کرده‌ایم که در سالن‌های اعلام بار نیازی به تجمع رانندگان در یک جا نباشد و ضمن افزایش فاصله صندلی‌ها در سالن‌های بار ساعت اعلام بار را که قبلا در سه ساعت مشخص (۸ صبح، ۱۲ ظهر و ۸ شب) بود را برداشته‌ایم و از ۸ صبح تا ۱۲ شب بارها بدون محدودیت ساعتی اعلام می‌شود و نیازی به توقف و انتظار رانندگان در سالن‌های بار نیست.

دغاغله با بیان اینکه برخی بارها مانند بارهای با مسافت نزدیک و کالاهای اساسی و تره بار نیازی به اعلام بار ندارند، گفت: ضدعفونی کردن سالن‌های اعلام بار در هر روز در دو مرحله صبح و بعد از ظهر انجام می‌شود و در تبادلات اسناد بار و اسناد مالی بین راننده و شرکت‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که هیچ گونه وجه نقدی مبادله نشود و همه شرکت‌ها ملزم به انجام این کار با دستگاه پز هستند و باید دستمال کاغذی و دستکش را در اختیار رانندگان قرار دهند. همچنین برای تحویل بارنامه و حواله از کیسه فریزر استفاده شود.

وی اظهار کرد:‌ یکی دیگر از اقداماتی که در این زمینه انجام دادیم این است که در پایانه‌های بزرگ، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها را توسعه داده و تقویت کرده‌ایم و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای توسعه فعالیت‌های این مراکز حضور پزشک ۲۴ ساعته را درخواست کرده و عملی کرده‌ایم و در این راستا اعتباراتی را به استان‌ها تزریق کردیم.

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یکی دیگر از اقداماتی که در راستای تسریع در جابجایی کالا انجام شده، این است که بر خلاف سال‌های گذشته که محدودیت تردد و جابجایی کالا از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۹ برای تسهیل در تردد مسافران انجام می‌شد این محدودیت امسال برداشته شده و مواد سوختی، کالاهای فاسد شدنی و انواع کالاهای اساسی از این محدودیت تردد مستثنی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار