سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: لزوم قرنطینه خانگی افراد دارای علائم عفونت تنفسی

۴۰۰ هزار نفر خوداظهاری کرده و غربالگری شدند

رشت (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افراد دارای علائم عفونت تنفسی حتما باید به صورت ویژه قرنطینه خوداختیاری شوند، اضافه کرد: افرادی که دچار علائم هستند از حضور غیر ضروری در مجامع عمومی و خیابان ها خودداری کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: لزوم قرنطینه خانگی افراد دارای علائم عفونت تنفسی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سخنگوی این دانشگاه از مردم خواست به توصیه های بهداشتی مبنی بر عدم خروج از منزل توجه کنند و گفت: برای اینکه بتوانیم چرخه گردش ویروس کرونا را متوقف کنیم باید قرنطینه خوداختیاری را رعایت کنیم.

او با بیان اینکه افراد دارای علائم عفونت تنفسی حتما باید به صورت ویژه قرنطینه خود اختیاری خانگی شوند، اضافه کرد: افرادی که دچار علائم هستند از حضور غیر ضروری در مجامع عمومی و خیابان ها خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار مشارکت مردم در طرح غربالگری مبارزه با کرونا شد و خاطرنشان کرد: علاوه بر خود اظهاری مردم در سامانه «salamat.gov.ir»، از طریق شبکه بهداشت با شهروندان و روستاییان تماس های تلفنی برقرار می شود و این طرح در کلیه شهرستان های گیلان در حال اجراست.

نقی پور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر خوداظهاری کرده و غربالگری شده اند، تصریح کرد: افراد بر اساس علائم اظهار شده توصیه های لازم را دریافت می کنند. همچنین در صورت لزوم اقدامات لازم جهت پذیرش افراد در مراکز بهداشتی و درمانی و در نهایت بیمارستان انجام می شود.

او هدف از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا را بیماریابی و مهار و کنترل این عفونت در جامعه دانست و اظهار کرد: بیماری کرونا در سطح جامعه فعال است و هر روز تعدادی از هم استانی های ما به بیمارستان ها مراجعه می کنند، بنابراین تمام ظرفیت درمانی دانشگاه علوم پزشکی در خدمت بیماران است.

این مقام مسئول از تامین قرص تامی فلوی مورد نیاز افراد بستری در بیمارستان ها خبر داد و یادآور شد: قرص تامی فلو به اندازه کافی در اختیار بیمارستان های دولتی و خصوصی قرار گرفته و افراد در طول مدت بستری می توانند از آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار