تمهیدات جدید تامین اجتماعی فارس برای کنترل شیوع کرونا

شیراز (پانا) - مدیر کل تامین اجتماعی فارس از تمهیدات جدید این سازمان برای کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران به شعب تامین اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات جدید تامین اجتماعی فارس برای کنترل شیوع کرونا

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس، ابراهیم کشاورز با اشاره به لزوم تداوم تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا و در راستای کاهش تردد بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران در شعب و کارگزاری‌های رسمی تامین اجتماعی گفت: بیمه‌شدگان متقاضی بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی برای ارائه و ثبت درخواست مربوطه به واحدهای اجرایی ذیربط در اسفند ماه سال 1398 نیازی به مراجعه حضوری نداشته و در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد شد.

او ادامه داد: این قبیل از افراد تا پایان فروردین ماه سال 1399 می‌بایست به منظور پیگیری موضوع به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه مراجعه نمایند.
وی همچنین زمان درخواست برقراری مستمری بیمه‌شدگان اختیاری را تاریخ احراز شرایط قانونی آنان در اسفند ماه سال 1398 برشمرد .
مدیر کل تامین اجتماعی فارس افزود: مهلت‌های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه بطور اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار و ... اعم از مهلت درخواست، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه که از تاریخ یک اسفند 98 به بعد منقضی شده, تا پایان فروردین ماه 99 تمدید می‌شود.
او از تمدید مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه 98 بیمه‌شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد، باربران، کارگران ساختمانی و... خبرداد و تاکید کرد: مهلت پرداخت حق بیمه این بیمه‌شدگان تا پایان فروردین ماه 99 تمدید می‌شود.
کشاورز در مورد آن دسته از بیمه‌شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیون‌های پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ یک اسفند 98 بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نگردیده‌اند بیان داشت : در حال حال حاضر ضرورتی به مراجعه این بیمه‌شدگان برای ثبت اعتراض نیست و پس از عادی شدن شرایط، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهد شد.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین با اشاره به فراهم شدن زمینه تحویل دفترچۀ بیمه در محل زندگی یا کار بیمه‌شدگان افزود: با توجه به مهیا بودن الزامات و نرم‌افزار مورد نیاز برای تحویل دفترچۀ بیمه در محل مورد درخواست بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از طریق سامانه غیرحضوری، رویه انجام کار در اسرع وقت تعیین و متعاقباً اعلام خواهد شد.
او همچنیین از شرکتها، کارخانجات، موسسات دولتی و غیر دولتی، دستگاه‌های اجرایی و... که از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه میکنند درخواست کرد که با استفاده از سامانۀ غیرحضوری سازمان و مراجعه به قسمت مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه‌شدگان این سامانه گواهی مزبور را با دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه دریافت نمایند زیرا با استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در واحدهای اجرایی نخواهد بود.

کشاورز گفت: تمام بیمه‌شدگانی که به سوابق قابل مشاهده خود در سامانه غیر حضوری سازمان متعرض هستند، می‌توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانۀ مزبور ثبت و شعب سازمان مکلف‌اند جواب لازم را نیز بصورت غیر حضوری در اسرع وقت ارائه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار