مدرسه مجازی ، فرصتی برابر برای تداوم آموزش و یادگیری

مراغه (پانا) - مدرسه مجازی و ایجاد آن در مدارس زمینه ساز فرصتی برابر و مهم برای تداوم آموزش و یادگیری در مدارس شده است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه مجازی ، فرصتی برابر برای تداوم آموزش و یادگیری

با شیوع ویروس کرونا و در جهت مراقبت های لازم و پیشگیری از آن، مراکز دانشگاهی و مدارس تعطیل شده اند. تعطیلی مدارس در این ایام موجب نشده است که دانش آموزان از آموزش و یادگیری بازبمانند. در کنار شبکه های ملی آموزش و 4 سیما، وزارت آموزش و پرورش نیز دست بکار شده و طرح "مدرسه مجازی - فرصتی برابر - آموزش مداوم "را اجرا می کند و هدف از اجرای این طرح استفاده از این فرصت زمانی برای ایجاد زیر ساخت های لازم برای توسعه مدرسه مجازی، آموزش از راه دور و آموزش دروس از طریق شبکه های مجازی و اینترنتی برای دانش آموزان بخصوص در ایام تعطیلات است.

آموزش و پرورش مراغه نیز در این ایام با شعار "مدرسه تعطیل است ولی آموزش تعطیل نیست " از تمامی ظرفیت خود استفاده کرده و سعی دارد با همکاری کارشناسان، عوامل اجرایی، دبیران، معلمان و آموزگاران و همیاری اولیا و دانش آموزان به ایجاد مدارس مجازی در تمامی آموزشگاه های این شهرستان بپردازد.

آموزش و پرورش تعطیلی ندارد

رضا آسیابی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز اعتقاد دارد که آموزش و پرورش تعطیل بردار نیست و جریان آموزش همیشه و در همه حال باید تداوم داشته باشد.

فرهاد کریمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مراغه نیز در این رابطه بیان می کند: جای بسی خوشحالی است که طی چند هفته گذشته، مدیران، معلمان و دانش آموزان این شهرستان در یک فضای رقابتی و سالم تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا از ظرفیت ایجاد شده در فضای مجازی حداکثر استفاده را ببرند.

روند آموزش و یادگیری ادامه می یابد

دبیرستان شاهد امام صادق (ع) مراغه از جمله مدارس فعال در این زمینه است. افخمی مدیر این دبیرستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا بیان می کند: با توجه به تعطیلات مدارس در چند هفته اخیر، این دبیرستان از طریق ایجاد شبکه مجازی اقداماتی انجام داده تا روند آموزش و یادگیری ادامه یابد.

او می افزاید: اولین کار در این حوزه، تشکیل شورای مدرسه و همفکری و تصمیم گیری در مورد ایجاد مدرسه مجازی از طریق کانال ها در شبکه ها و پیام رسان های مجازی بوده است تا استفاده بهینه ازاین کانال ها برای تداوم آموزش و فرصت برابر انجام گیرد.

مدیر دبیرستان شاهد امام صادق (ع) مراغه توجیه اولیای دانش آموزان را از دیگر اقدامات انجام گرفته در این حوزه عنوان می کند و ادامه می دهد: اولیا و دانش آموزان همپای عوامل این دبیرستان نقش مشارکتی مهم در پیاده سازی این طرح را ایفا می کنند.

افخمی ادامه می دهد: پس از ایجاد شبکه های مجازی و ساماندهی دبیران، علاوه بر بارگذاری فیلم های آموزشی شبکه های آموزش و 4 سیما در این کانال، دبیران سخت کوشش و تلاشگر این دبیرستان نیز محتوای آموزشی خود را بر اساس بودجه بندی درسی به صورت تصویری و فایلی به دانش آموزان ارسال می کنند تا آن ها نیز از این طریق مشغول یادگیری باشند.

او اجرای طرح پشتیان در این مدرسه را از دیگر اقدامات لازم عنوان می کند و می افزاید: در کنار این اقدام، طرح همیار معلم نیز اجرا و دانش آموزان به پرسش و پاسخ و حل مسائل درسی و رفع مشکلات در بین خود می پردازند.

ضمن آرزوی شکست ویروس کرونا و همچنین باز شدن دوباره درب مدارس به روی دانش آموزان گفتنی است ویژگی مدرسه مجازی این است که محدود به زماننیست.

خبرنگار: فرزاد غفاریان سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار