نامه پنج نماینده مجلس به لاریجانی: حقوق‌مان را به وزارت بهداشت بدهید

تهران (پانا) - پنج نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین ردیف بودجه‌ای در لایحه بودجه سال 99 برای مقابله با کرونا در وزارت بهداشت شدند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
نامه پنج نماینده مجلس به لاریجانی: حقوق‌مان را به وزارت بهداشت بدهید

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه، بهرام پارسایی نماینده شیراز، حمیده زرآبادی نماینده قزوین، فاطمه سعیدی و طیبه سیاوشی نمایندگان تهران در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کردند که تا پایان مجلس دهم حقوق‌شان در اختیار وزارت بهداشت برای تهیه اقلام و مواد ضروری برای مبارزه با کرونا شود که متن این نامه به شرح زیر است:

«جناب دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور، مردم و کادرهای زحمتکش و غیور مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با کمبود لوازم و مواد ضروری از جمله ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، لباس و عینک روبه‌رو هستند.

بنابر اطلاعات موثق، وزارت بهداشت برای تهیه اقلام با کمبود شدید بودجه روبه‌رو است و با توجه به خطر گسترده و بی‌سابقه‌ای که جان مردم را تهدید می‌کند، همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی موظفند برای عبور کشور از این بحران از تمام امکانات و ظرفیت موجود استفاده کنند. در همین راستا ما نمایندگان امضاکننده این نامه از جنابعالی چهار درخواست مشخص داریم:

1. تا اتمام مجلس دهم حقوق این جانبان را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهید تا صرف تهیه اقلام و مواد ضروری برای مبارزه با کرونا شود. همچنین ترتیبی اتخاذ فرمایید تا کلیه بودجه جاری مجلس شورای اسلامی به غیر از حقوق کارکنان و خدمه مجلس در زمان تعطیلی این قوه به این امر اختصاص پیدا کند.

2. نمایندگان امضاکننده این نامه خواستار اتخاذ تدابیری تا ردیف بودجه‌ای مشخص در لایجه بودجه سال 99 برای مقابله با کرونا در وزارت بهداشت اختصاص یابد.

3. از جنابعالی و سایر نمایندگان انتظار می‌رود تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی قوه مقننه ترتیبی اتخاذ شود تا با توجه به تعطیلی فراگیر کشور اعتبارات جاری ذخیره شده دو قوه مجری و قضاییه به مدیریت بحران کرونا اختصاص پیدا کند.

4. مستدی است تا با استفاده از همه ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی مجلس رایزنی و اقداماتی صورت گیرد تا مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی شصتا، هلدینگ بزرگ پتروشیمی، آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام بخشی از منابع مالی خودشان را جهت تهیه اقلام ضروری برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار