«هاتفان امید» در روزهای نگرانی از کرونا به شما مشاوره می‌دهند

ساری (پانا) - خانه‌های مددکاری اجتماعی با سامانه تلفنی ارائه مشاوره “هاتفان امید” به ارتقاء سلامت و کاهش اضطراب ناشی از همه‌گیری کرونا در جامعه کمک می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
«هاتفان امید» در روزهای نگرانی از کرونا به شما مشاوره می‌دهند

جمعیت هلال احمر در ستاد استانی مقابله با کرونا، دستگاه اجرایی معین دانشگاه علوم پزشکی است. از روز نخست تصمیم به استقرار پایگاه‌های تب‌سنجی در مبادی ورودی مازندران، تیم‌های نجاتگر هلال احمر با هماهنگی و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشغول به این کار شدند.

در عین حال جوانان عضو هلال احمر به عنوان پیام‌آوران بشردوستی، با تماس تلفنی با سالمندان ضمن توصیه به آرامش و کاهش استرس، روش‌های خود مراقبتی را به آنان آموزش می‌دهند.

اکنون نیز این جمعیت به ارائه مشاوره از طریق سامانه تلفنی می‌پردازد. معین مهدی لموکی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران در این مورد گفت: «این جمعیت به منظور کاهش اضطراب مردم در مواجهه با ویروس کرونا اقدام به راه‌اندازی سامانه تلفنی هاتفان امید به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌های ییماران کرده است.»

به اگفته او ارائه مشاوره در این سامانه به صورت رایگان و توسط کارشناسان و مشاوران مستقر در خانه‌های مددکاری اجتماعی که در یک دوره فشرده آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند، انجام می‌شود.

شماره 01132192595 برای این طرح اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار