مهلت نام نویسی مسکن ملی لرستان تمدید شد

خرم‌آباد(پانا)- مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت: دور دوم نام نویسی مسکن ملی در استان تا ساعت ۲۴ امروز سه شنبه ۲۰ اسفندمهلت داشت، تا پایان روز چهارشنبه ۲۱ اسفند تمدید شد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مهلت نام نویسی مسکن ملی لرستان تمدید شد

رضا خالقی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود: همچنین با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای ثبت نام از طریق پیامک، ضرورتی برای حضور در کافی‌نت ها وجود ندارد و متقاضیان می توانند در هر مکانی از طریق سایت Tem.mrud.ir نام نویسی کنند.

وی بیان کرد:‌ با توجه به ضرورت پیشگیری از شیوع کرونا و اجتناب از مراجعه به کافی نت؛ آن دسته از متقاضیانی که به هر دلیل امکان استفاده از رایانه شخصی در منزل را ندارند می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه از طریق تلفن همراه شخصی خود و با ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار به سر شماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نسبت به ثبت نام اولیه در طرح، اقدام نمایند.

وی تصریح کرد:‌ ثبت نام نهایی از این متقاضیان پس از رفع بیماری کرونا و با اطلاع رسانی قبلی، از طریق سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به آدرس (tem.mrud.ir) انجام خواهد شد.

خالقی افزود: این مرحله ثبت نام برای مسکن ملی شهرهای خرم آباد، بروجرد، دورود، ازنا، الیگودرز و نورآباد انجام می شود و تفاوت اساسی آن با سری نخست ثبت نام این است که محدودیت سهمیه ای وجود ندارد و همه متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه TEM.MRUD.IR نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: این ثبت نام به صورت متمرکز توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می شود و استان ها هیچگونه دخل و تصرفی در روند آن ندارند.

وی گفت:‌ همچنین متقاضیانی که نسبت به عدم احزار شرایط در مرحله اول ثبت نام اعتراض کردند، چنانچه حائز شرایط تشخیص داده شوند نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و در فرایند قبلی ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: افرادی که در مرحله اول، ثبت نام و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده اند، چنانچه در بازه زمانی اعلام شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می توانند در این مرحله ثبت نام نمایند.

سهمیه لرستان از مرحله نخست نام نویسی مسکن ملی یکهزار و ۶۸۴ نفر بود.

مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی از دوشنبه در ۱۷ استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان، هرمزگان، همدان، مازندران، گیلان و گلستان آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه (۲۰ اسفند) ادامه خواهد یافت.

در این مرحله از نام‌نویسی بر اساس دستورالعملی که وزارت راه و شهرسازی طراحی کرده، مکانیزم ثبت‌نام تغییر یافته و مانند مرحله اول که ثبت‌نام بر اساس ظرفیت بود، نیست.

به این معنا که همه افراد فرصت دارند ظرف دو روز در استان مورد نظر خود ثبت‌نام کنند، سپس از بین افرادی که شروط ۵‌ گانه از جمله عدم استفاده از تسهیلات دولتی در بخش مسکن، عدم استفاده از امتیاز زمین یا مسکن دولتی بعد از انقلاب و نداشتن مالکیت مذکور از سال ۸۴ به بعد را دارا هستند، قرعه‌کشی به عمل می‌آید.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی تغییر رویکرد و افزایش متقاضیان، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا شرط جدید را در این مرحله (قرعه‌کشی) را اضافه کند و در فراخوان وزارت راه و شهرسازی عنوان شده است که بر اساس شمار افراد تحت تکفل سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج اولویت‌بندی و انتخاب صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار