شگرد جالب دانش آموزان چینی برای رهایی از درس آنلاین!

تهران (پانا) - هزاران دانش آموزش چینی در شهر ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در مرکز این کشور برای فرار از درس و مشق مدرسه که به صورت آنلاین و از طریق یک نرم افزار آموزشی ارایه می شد دست به ابتکار جالبی زدند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شگرد جالب دانش آموزان چینی برای رهایی از درس آنلاین!

به گزارش ایرنا از روزنامه تودی چین، میلیون ها دانش آموز در سراسر چین مجبور هستند پس از شیوع کرونا؛ از طریق نرم افزارهای آنلاین تحصیل خود را در منزل ادامه دهند، یکی از این نرم افزارها «دینگ تاک» است این نرم افزار بخشی به نام تکالیف خانگی برای دانش آموزان تعریف کرده است.

گزارش ها حاکی است دانش آموزان بعد از انجام تکالیف خود باید با ثبت یک تا ۵ ستاره به این نرم افزار نمره دهند دانش آموزان در اقدامی دسته جمعی به این نرم افزار امتیاز یک داده اند موضوعی که باعث شده است رتبه این نرم افزار از ۴.۹ بر روی سایت علی بابا به زیر ۲ تنزل پیدا کند و در نهایت علی بابا مجبور شده است این نرم افزار را به دلیل کسب امتیاز پایین حذف کند.

برخی از کاربران در زیرنویس این نرم افزار نوشته اند: ما از اینکه با استفاده از این نرم افزار موفق به دیدن دوباره معلمانمان شدیم خرسندیم اما آن را دانلود کردیم که فقط یک ستاره به آن بدهیم و از دادن ۵ ستاره معذوریم.

بر اساس اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش چین، قرار بود کلاس های آموزشی در همه مدارس کشور از روز ۱۷ فوریه (۲۷ بهمن ۱۳۹۸) آغاز شود اما با هدف جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، دولت اعلام کرد تا اطلاع ثانوی تمامی مدارس تعطیل است و آموزش به صورت آنلاین دنبال می شود.

این وزارتخانه یک برنامه ملی نیز راه اندازی کرده است که بر اساس آن ۱۸۰ میلیون دانش آموز مدارس ابتدایی در سراسر کشور دروس خود را از طریق تلویزیون فرا می گیرند تلویزیون مرکزی چین کانال ۴ را برای آموزش دانش آموزان اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار