خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شد

تهران (پانا) - سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: بر اساس بیانیه مشترک آمریکا و حکومت افغانستان "خروج مشروط" نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شده و طی ۱۳۵ روز، شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به ۸ هزار و ۶۰۰ تن کاهش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۰۲۹۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شد

به گزارش طلوع نیوز، سخنگوی ارتش آمریکا درافغانستان می‌گوید که با وجود آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، این نیروها امکانات و تجهیزاتشان را برای اجرای عملیات در برابر شبکه القاعده وگروه داعش حفظ خواهند کرد.

او افزود: نیروهای آمریکایی درافغانستان تمامی وسایل نظامی و تجهیزاتشان را برای تحقق اهداف از جمله انجام عملیات دربرابر القاعده و داعش و پشتیبانی از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان حفظ می‌کنند.

اما کریس مورفی، سناتور آمریکایی در توییتی نوشته است که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از یک توافق صلح میان آمریکا و طالبان به سود افغانستان نیست.

او در بخشی از این تویت نوشته است: من امروز جزییات طبقه بندی شده توافق نامه صلح با طالبان را دیدم. من پشتیبان مذاکرات با طالبان بوده‌ام ، اما هرچه بیشتر جزییات در این باره بدست می‌آورم ، بیشتر نگران می شوم که ترامپ "ازافغانستان فرار کند".

بر اساس بیانیه مشترک آمریکا و حکومت افغانستان پس از کاهش شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان، ناتو نیز شمار نیروهایش را در افغانستان کاهش خواهد داد.

قراراست ۸ هزارو ۶۰۰ سرباز دیگر آمریکایی همراه با ۸ هزار و۵۰۰ سرباز ناتو، با عملی شدن تعهدات طالبان برای ادامه کاهش خشونت‌ها و نتیجه بخش شدن مذاکرات میان افغان‌ها، تا ۹ ماه پس از پایان مرحله نخست خروج، ازافغانستان خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار