حاجی میرزایی خبر داد:

پیش بینی اینترنت رایگان برای دسترسی آسان دانش‌آموزان به آموزش مجازی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان با هدف دسترسی آسان به آموزش‌ها خبر داد و تاکید کرد  مساعدت خانواده‌ها در ارائه آموزش‌های فضای مجازی از افزایش زمان دوره تحصیلی جلوگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی اینترنت رایگان برای دسترسی آسان دانش‌آموزان به آموزش مجازی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی بااشاره به شرایط کنونی درخصوص وضعیت آموزشی کشور گفت: جامعه ما مانند بسیاری از کشورهای دنیا با مشکلات ناشی از وجود یک ویروس مزاحم و مهاجم روبه‌رو است لذا این موضوع جریان زندگی، سلامت، کسب و کار، آموزش و اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده و متاسفانه همه این بخش‌ها را دچار آسیب و اخلال کرده است.

او اشاره کرد: در شرایط فعلی مهمترین مسئولیت جامعه کاهش آثار این بیماری است و باید برای محافظت از سلامت مردم بیش از پیش تلاش کنیم .

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز کادر پزشکی و پرستاری در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و تلاش می‌کنند با آگاهی بخشی‌های لازم، از جان مردم در برابر این ویروس محافظت کنند لذا برای بهبودی افراد بیمار، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

او اضافه کرد: البته در این راستا عده‌ای هم که وظیفه تأمین مایحتاج مردم را دارند تلاش می‌کنند خللی در این امر پیش نیاید.

حاجی میرزایی اشاره کرد: یکی از حوزه‌هایی که با ورود این ویروس به کشور دچار آسیب شده، بحث آموزش است، لذا خانواده بزرگ آموزش و پرورش تمام تلاش خود را در جهت به حداقل رساندن این آسیب‌ها انجام می‌دهد.

او اضافه کرد: از آنجا که برگزاری کلاس‌های درس به شیوه معمول احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد لذا بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا مدارس تعطیل شد،اما این به این معنا نیست که مسئولیت مدیران، معلمان و کادر آموزشی تعطیل می‌شود بلکه تنها مدل آموزش تغییر کرده است بنابراین ما در این مدت تلاش کردیم تمهیداتی را بیندیشیم تا نتیجه آن استمرار آموزش‌ها باشد.

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: در روزهای اخیر در فضای مجازی تصاویری از معلمان را مشاهده کردیم که نشان از تلاش‌های گسترده معلمان برای ادامه آموزش‌هاست به طور مثال معلمی که به تخته (وایت برد) دسترسی نداشت و از یخچال خانه خود برای آموزش استفاده می‌کرد و یا معلمانی که هر کدام به روش خود در فضای مجازی با دانش آموزان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

او ادامه داد: در این راستا تمهیداتی اندیشیده‌ایم که هر دانش آموز بتواند از طریق رسانه ملی آموزش لازمه را فراگیرد، بنابراین در ابتدا تدریس دروس را با۱۰نوبت آغاز کردیم و اما هم اکنون آموزش‌ها ۲۸نوبت در سطح ملی ارایه می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش از پوشش 98 درصدی شبکه‌های ارائه دهنده آموزش‌ها خبر داد و افزود: این روز‌ها شبکه‌های استانی نیز به میدان آمده و به ما کمک می‌کنند چنانچه دانش آموزانی در ساعت مقرر نتوانند پای درس بنشینند می‌توانند از طریق تلویزیون آن استان آموزش‌ها را ببینند.

او افزود: در راستای تسهیل امر آموزش و اجرای عدالت آموزشی، شبکه‌ای را هم بر بستر امن اینترنت ایجاد کرده‌ایم که درآن معلمان، دانش آموزان، مدیران و دیگر اعضای کادر آموزشی عضو هستند و دروس نیز همچون برنامه درسی مدرسه از ساعت ۸صبح ارایه می‌شود به طوری که ارزیابی‌ها، حضور و غیاب‌ها، پرسش و پاسخ انجام و آزمون نیزگرفته می‌شود.

حاجی میرزایی گفت: خانواده‌ها به ما کمک کنند تا دانش آموزان از ۸صبح فعال باشند، حدود یک ماه است که برنامه تحصیلی را از دست داده‌ایم و برای اینکه ناگزیر نباشیم پایان دوره تحصیلی را افزایش دهیم باید با ما همکاری شود.

او از اعلام حضور 80 هزار مدرسه در سامانه خبر داد و افزود: این مدارس اطلاعات مورد نیاز را به ما داده‌اند امیدواریم این امکان فراهم شود که همه به کمک هم اتفاق خوبی را رقم بزنیم و شایستگی‌هایمان را به نمایش بگذاریم.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: ویروس کرونا اگرچه اتفاقات تلخی را رقم زد و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است، اما فرصتی رابرای ارائه خلاقیت‌های ما فراهم کرده است، امیدواریم با استفاده از این نرم افزار و همکاری خانواده‌ها اختلالی در بحث آموزش به وجود نیاید، الان فرصتی است که ما از نوع دیگری از آموزش استفاده کنیم.

او در خصوص جزییات این نرم افزار گفت: این نرم افزار که تا پایان هفته کاربردی می‌شود به گونه‌ای است که معلمان می‌توانند محتوا‌های آموزشی خود را برای دانش آموزان ارایه دهند و محتوا‌هایی هم از طریق آموزش و پرورش به آن‌ها داده می‌شود.

حاجی میرزایی درباره رایگان بودن اینترنت برای استفاده از این شیوه تدریس، گفت: دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان رایگان پیش بینی شده است و امیدواریم خانواده‌های محترم از این فرصتی که در خانه هستند برای ارتقای آموزش دانش آموزان استفاده کنند.

وزیرآموزش و پرورش در پایان تاکید کرد با لطف الهی و همکاری خانواده‌ها، ویروس کرونا نمی‌تواند آموزش دانش آموزان کشورمان را تعطیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار