برنامه‌های آموزش و پرورش مازندران در روزهای تعطیلی مدارس:

از آموزش در خانه تا ارسال کتاب آموزشی به مناطق محروم

ساری (پانا) - آموزش و پرورش مازندران از سوم اسفند که مدارس استان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تضمین سلامت دانش‌آموزان تعطیل شد، تا به امروز تلاش کرده است که رسالت تعلیم و تربیت را با شیوه‌های مختلف به انجام رساند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
از آموزش در خانه تا ارسال کتاب آموزشی به مناطق محروم

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و پرورش این استان در تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که برای حفظ روند آموزش دانش‌آموزان صورت گرفته است را چنین شرح داد:

اطلاع‌رسانی محیطی در زمینه راهکارهای پیشگیری از ویروس‌کرونا در ادارات آموزش و پرورش و مدارس و همچنین انتشار محتواهای مناسب در این زمینه با هدف کنترل و پیشگیری، در فضای مجازی اعم از سایت اداره‌کل، کانال‌ها و فضای مجازی که در دسترس تمامی ذی‌نفعان قرار داشته باشد از اقدامات اولیه‌ای بود که به‌طور هدفمند آغاز شد و هنوز هم استمرار دارد.

برنامه‌ریزی برای تولید محتوای الکترونیکی با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان، راهبران، و سرگروه‌های آموزشی طی فراخوان «آموزش در خانه» و همچنین طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع محتواهای الکترونیکی مدارس استان مازندران (Mazandmohtava.ir) با قابلیت بارگذاری فایل‌ها در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم که قابل دسترس برای همگان است، گام بعدی ما بود که انجام شد و هنوز ادامه دارد.

اطلاع‌رسانی به مدیران، والدین و دانش‌آموزان در جهت بهره‌مندی از ظرفیت شبکه تلویزیونی آموزش و توصیه برای پخش جدول برنامه‌های درسی آن در بین تمامی گروه‌ها، هماهنگی برای حضور عوامل اداری مدرسه به‌ویژه مدیران جهت پیگیری امور درسی و کنترل فرایندهای آموزشی و همچنین تشکیل گروه‌های مجازی به صورت کلاس درس و مدرسه و بارگذاری محتوای آموزشی در این گروه‌ها با نظارت کامل نیز از اقدامات دیگر ما در این بخش بود.

«بارگذاری تکالیف درسی در گروه‌های مجازی و بررسی و ارائه بازخورد به خانواده‌ها و دانش‌آموزان پس از بررسی توسط معلم مربوط»، «بارگذاری محتوای آموزشی در سایت دبیرخانه درس تاریخ و مدیریت خانواده»، « بارگذاری کتاب‌های راهنمای معلمان در سایت ادارات آموزش جهت استفاده همکاران»، «استفاده از شبکه مدارس همیار برای به اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی» و «تهیه انیمیشن،کلیپ‌های آموزشی و خلاصه دروس توسط سر گروه‌های درسی و ارسال به همکاران جهت بهره‌برداری و بارگذاری برای دانش‌آموزان» ازدیگر اقداماتی بود که با هدف غِنای آموزش از راه دور و نتیجه بخشی آن در این دوران انجام شد تا ان‌شاءالله این وقفه و این تعطیلات ناخواسته به پایان برسد و مدارس و کلاس‌ها به حالت عادی برگردد.

سامانه صدای مشاور برای پاسخگویی تلفنی به سوالات و مشکلات تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران راه‌اندازی شد.

پخش و توزیع محتواهای مناسب با هدف کاهش اضطراب و نگرانی در بین کودکان و اثرات تخریبی عدم توجه به این موضوع در جامعه هدف از طریق کانال‌های ارتباطی در دستور کار قرار گرفت و سامانه صدای مشاور برای پاسخگویی تلفنی به سوالات و مشکلات تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران راه‌اندازی شد.

با توجه به احتمال برخوردار نبودن برخی مناطق محروم و مدارس شبانه‌روزی از امکانات فضای مجازی، چاپ و توزیع کتاب و سی‌دی‌های آموزشی و ارسال به مناطق محروم و مدارس شبانه‌روزی و اطلاع‌رسانی به این گروه از دانش‌آموزان مبنی بر استفاده از محتواهای ارائه شده در شبکه آموزش از اقدامات ما در این بخش بود.

جلسات مجازی برای معاونین آموزشی و کارشناسان شهرستانها و مناطق با موضوع جلوگیری از افت تحصیلی برگزار شد. ضمن این‌که بخشنامه‌های مختلف در زمینه نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان در این مدت نیز به ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق ارسال شد.

سعدی‌پور در پایان با اشاره به خدمات ایثارگرانه‌ای که در این مدت توسط پزشکان و پرستاران به شهروندان ارائه شد، قدردانی و تجلیل کتبی و مجازی به صورت لوح سپاس و بنر از کادر درمانی و اداری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران را قدمی برای جبران تلاش این قشر جامعه برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار