اماکن راهیان نور را در اختیار عملیات ریشه‌کنی ویروس کرونا قرار می‌دهیم

تهران (پانا) - دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اعلام توقف سفرهای گروهی راهیان نور تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا اعلام کرد که اماکن و خادمان راهیان نور در اختیار ستاد ملی کنترل ویروس کرونا قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اماکن راهیان نور را در اختیار عملیات ریشه‌کنی ویروس کرونا قرار می‌دهیم

نشست خبری دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور امروز سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۸ با حضور سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در محل دفتر مرکزی این ستاد در تهران برگزار شد.

سردار پاسدار نادر ادیبی ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت زینب کبری (س) و گرامیداشت ۲۰ اسفندماه روز ملی راهیان نور گفت: «ارج و قربی که ملت ایران به مجموعه فداکاران کشور عزیز خود می‌نهد پایه گذار آیینی به نام راهیان نور شد که امروز یکی از مولفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی است و مردم عزیز ما با قدم نهادن بر زمین‌های دفاع مقدس به درک وسیعی از حوزه تاریخی دفاع مقدس خود می‌رسند. این ایجاد قدرت در راهیان نور از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.»

او تاکید کرد: «راهیان نور می‌تواند با ایجاد انس و الفت به نظام جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی کند. دفاع مقدس مهم ترین ظرفیت در پیشرفت به سوی اهداف آرمانی است. ما با ارتباط و انس با دفاع مقدس و شهدای این سرزمین به سمت ایجاد قدرت برای نظام هستیم که می‌تواند به قوی شدن در بخش‌های مختلف کشور کمک کند.»

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ابراز امیدواری کرد این ظرفیت شرکت در راهیان نور در سال ۱۴۰۰ به ده میلیون نفر برسد و گفت: «اگر این قدرت در جوانان مرتبط با حوزه فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد شود، مسیرهای پیشرفت آینده این کشور باز می‌شود. امروز ما درحال دیدن افول قدرت استکبار خصوصا آمریکای جهانخوار هستیم که ناشی از قدرت جوانان ماست. بر همین اساس شعار امسال راهیان نور "ما قوی هستیم" است. دفاع مقدس مظهر پیروزی‌های بزرگی برای مردم ایران است.»

او با اشاره به بحران ویروسی اخیر افزود: «ما بحران‌های سخت‌تری را پشت سر گذاشتیم و امروز با تکیه بر آرمان‌های دفاع مقدس بر این بحران فائق خواهیم آمد.»

ادیبی سپس به ارائه گزارش فعالیت سالیانه راهیان نور پرداخت و گفت: «سال گذشته شاهد افزایش حضور مردم در اردوهای راهیان نور بودیم و امیدواریم با پیروزی بر بحران ویروس کرونا، سال آینده این تعداد را افزایش دهیم. سند ملی راهیان نور امروز میزان تحقق مناسبی را نشان می‌دهد و اقدامات توسعه‌ای اعم از فرهنگی، پژوهشی و عمرانی در حال انجام است.»

فعلا سفرهای راهیان نور متوقف شده است

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور درباره اهمیت توسعه بهداشتی در راهیان نور گفت: «ما هیچ تلفاتی در سفرهای راهیان نور نداشتیم که نشان‌دهنده اهمیت کنترل بهداشتی در سفرهای راهیان نور است. در بحران اپیدمی اخیر به دستور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و برای کنترل ویروس منحوس کرونا فعلا سفرها متوقف شده است. در مکاتبه‌ای که با وزارت بهداشت و درمان انجام شده نیروهای مجموعه راهیان نور و مراکز استان‌های راهیان نور در صورت نیاز در اختیار اقدامات کنترلی قرار خواهد گرفت. اکنون هم بخشی از نیروهای راهیان نور در پاکسازی معابر و سایر بخش‌ها در حال کمک به بخش‌های درگیر در کنترل ویروس کرونا هستند.»

شهدای شاخص سال

سردار ادیبی شهدای شاخص راهیان نور در سال ۹۸ را به این شرح اعلام کرد: شهید بسیج و سپاه : حمید سیاهکالی و ابومهدی مهندس، شهید جهاد سازندگی : مرتضی شادلو، شهید نیروی انتطامی : رضا صیادی، شهید ارتش : صادق ترویجی، شهید حوزه علمیه: مجتبی اکبرزاده و شهید شاخص ویژه سال سردار شهید قاسم سلیمانی

او گفت: «برنامه های متعددی برای معرفی این شهید بزرگواری در مجموعه راهیان نور در دست انجام است.»

توقف سفرها تا ریشه کنی ویروس کرونا

دبیر ستاد مرکزی اشاره کرد که این ستاد پیرو سیاست‌های ستاد ملی کنترل ویروس کرونا است. از مردم تقاضا دارم تا ریشه کن شدن ویروس کرونا از سفر به مناطق عملیاتی خودداری کنند.»

او درباره بازسازی یادمان‌ها در استان‌های جنوبی که درگیر سیل شده بودند گفت: «توقف سفرها فرصتی برای بازسازی یادمان‌ها و برطرف کردن نواقص راهیان نور بود. هیئت اندیشه ورز در این زمینه تلاش بسیاری به خرج دادند. همچنین کار گروه عمرانی در حال بازسازی یادمان‌ها است.»

او درباره فعالیت راهیان نور در فضای مجازی و تلویزیون گفت: «با طراحی نرم افزار ملک آسمان علاقه مندان می‌توانند به مناطق عملیاتی سفر مجازی داشته باشند. اخبار شبکه خادمین راهیان نور که در استان‌ها مستقرر هستند در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.»

ادیبی افزود: «حدود ۷۰ هزار نفر شبکه خادمین راهیان نور هستند که در سطح شهرها به صورت خودجوش در ریشه کن شدن ویروس کرونا کمک می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار