فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با پانا:

مرگ بیماران مبتلا به کرونا کمتر از مسمومیت با الکل تقلبی است

سیستم ایمنی بدن با مصرف الکل مختل می‌شود

اهواز (پانا) - فوق تخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت مرگ بیماران مبتلا به کرونا ویروس کمتر از مسمومیت با الکل تقلبی است و سیستم ایمنی بدن در مواجهه با بیماری ها با مصرف الکل مختل می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مرگ بیماران مبتلا به کرونا کمتر از مسمومیت با الکل تقلبی است

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اینکه بیمارستان رازی این روزها اولین بیمارستان معین در استان خوزستان و پوشش دهنده خوزستان و استان لرستان و 4 دانشکده علوم پزشکی است، بیان کرد: بخش عفونی این بیمارستان دارای 22 تخت و 4 تخت ایزوله است که از نظر امکانات و نیروی انسانی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

علوی در خصوص فرایند ورود بیماران مبتلا به کرونا ویروس به این مرکز تخصصی توضیح داد: اولین خط ورود بیمار به بیمارستان، واحد اورژانس است که پس از ورود تریاژ (این بخش به منظور تفکیک بیماران اورژانسی استفاده می شود تا بیماران، بر اساس میزان خطری که تهدیدشان می کند، اولویت بندی شوند) می شود و سپس بر اساس شواهد بالینی، آزمایشگاهی و تصویربرداری هدایت می شوند که چنانچه نیاز به بستری شدن داشته باشد و مورد مثبت باشد، در بخش عفونی بستری و تحت مراقبت قرار می گیرد.

علوی در ادامه گفت: چنانچه نیاز به بستری تشخیص داده نشود با تجویز دارویی و سرپایی و رعایت اصول خود مراقبتی، ترخیص و جهت پیگیری به مرکز بهداشت اهواز و سایر بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شوند.

او در ادامه یادآور شد: درمان وظیفه بیمارستان است، اما پیگیری و کنترل توسط مراکز بهداشتی انجام می شود.

سیستم ایمنی بدن در مواجهه با بیماری ها با مصرف الکل مختل می‌شود

این پزشک عفونی درباره تاثیر و باور غلط برخی در مصرف الکل و دفع ویروس کرونا در بدن گفت: مرگ بیماران مبتلا به کرونا ویروس کمتر از مسمومیت با الکل تقلبی است و سیستم ایمنی بدن در مواجهه با بیماری‌ها با مصرف الکل مختل می شود. با ادامه این وضع باید در این خصوص اطلاع‌رسانی دقیق صورت بگیرد.

علوی متذکر شد: نباید روی چیزهایی که آگاهی ما نسبت به آن کامل و کافی نیست برنامه ریزی و افراد جامعه را به‌سوی آنها رهنمون کنیم.

کرونا گذراست، اما بهداشت فردی و جمعی را به شدت رعایت کنید

علوی در پایان در پاسخ به این پرسش که بالاخره با کرونا چه باید کرد با ارائه راهکارهایی، توضیح داد: کرونا وقتی آمد زنگ هشداری زد که مواظب دور و برمان باشیم، محیط اطرافمان را بشناسیم و رفتارهای بهداشتی مان را بسنجیم. زندگی روزمره مان را ارزیابی کنیم، رفتارمان را بازبینی کنیم و عوامل خطر را بشناسیم و بهداشتمان را با دقت بیشتری رعایت کنیم.

او تاکید کرد: دست ما رابطی مهم در ارتباط با محیط اطراف و وسیله ای برای انتقال آلودگی به بدن، چشم‌ها، دهان، دستگاه تنقسی و گوارشی است. سطوح خطرناک را بشناسیم و دستهایمان را از آلودگی به آنها دور نگه داریم و یا بعد از تماس با آنها بشوییم. همچنین از تماس چشم و بینی و دهان و صورت، اجتناب کنیم.

او در خصوص سطوح خطرناک بیان کرد: سطوح خطرناک شامل:دستگیره تاکسی،در ورودی بانکها، نرده فروشگاهها، تسمه کناری پله های برقی فرودگاه یا فروشگاهها، دکمه طبقات آسانسورها، صفحه موبایل، صفحه لپ تاپ، سالن کنفرانس یا اماکن عمومی، استامپ مهر، انگشت زدن ساعت کاری در ادارات و بانکها، پلیس 110 و دفاتر پستی، خودکار بانک ها و ادارات دولتی، گوشی تلفن‌های عمومی و ادارات و به‌صورت کلی همه سطوح بیرون از منزل آلوده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه چه باید کرد؟ گفت: یک جمله کوتاه است؛ در منزل بمانید.

این فوق تخصص و استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی در راستای کنترل و پیشگیری هم تصریح کرد: خریدهای خود را از طریق اینترنت یا تلفن و یا شخص مورد اطمینان انجام دهید و امسال عید را به مسافرت نروید. از دید و بازدیدها چشم بپوشید، صله رحم را در فضای مجازی انجام دهید، بهداشت فردی و جمعی را رعایت کنید و بدانید که کرونا هم گذراست.

گفت و گو :محمد شاهرخ نسب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار