وام ۲۴۰ میلیونی قیمت اوراق مسکن را تکان داد

تهران (پانا) - زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان پرداخت کنند. این درحالی است که این قیمت در حدود یک ماه گذشته ۲۱ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان بود. همچنین مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان وام بگیرند که هزینه آن ۱۶ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان می‌شود در حالی که پیش از این ۱۲ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان قیمت داشت.

کد مطلب: ۱۰۲۹۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
وام ۲۴۰ میلیونی قیمت اوراق مسکن را تکان داد

به گزارش ایسنا، آخرین قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن از فروردین تا بهمن‌ امسال بین ۵۳ تا بیشتر از ۵۹ هزار تومان قیمت داشته است؛ به طوری که تسه (اوراق) فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتیب۵۷ هزار و ۸۸۵ تومان، ۵۷ هزار تومان و ۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد و قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور امسال نیز به ترتیب با قیمت ۵۷ هزار تومان، ۵۶ هزار و ۲۰۰ و ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهر و آبان ‌ امسال ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۵۷ هزار و ۸۴۰ تومان بوده این درحالی است که این قیمت در دی‌ ماه نسبت به آبان‌ ماه کاهش یافته و به ۵۳ هزار و ۸۶۰ تومان رسیده است. این درحالی است که قیمت این اوراق در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به دی ماه این سال افزایشی چشم گیری داشته و به ۵۹ هزار و ۷۹۸ تومان رسیده است.

بنابراین هزینه وام مسکن در این گزارش بر اساس قیمت اوراق بهمن‌ امسال (۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان) محاسبه شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود؛ بنابراین برای ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومانی ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان می‌شود که با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۷۸۴ هزار تومان خریداری کنند، ۱۶ میلیون و۷۴۴ هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است که همراه با ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، چهار میلیون و ۷۸۴ هزار تومان و در مجموع باید ۲۸ میلیون و ۷۰۴هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان است. این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۱۷۶ هزار تومان می‌شود.

قیمت اوراق مسکن در سال ۱۳۹۷

بر اساس این گزارش، قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۵۵ هزار و ۶۹۰، ۵۴ هزار و ۹۶۰ و ۵۶ هزار و ۱۹۰ تومان قیمت دارد. امتیاز تسهیلات مسکن در تیر، مرداد و شهریور سال گذشته نبز با قیمت ۵۵ هزار و ۶۴۰، ۵۶ هزار و ۱۷۵ و ۵۶ هزار تومان داد و ستد می شود.

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در مهر سال گذشته ۵۶ هزار و ۴۸۰، در آبان ماه سال گذشته ۵۵ هزار و ۷۶۰ و در آذر سال گذشته نیز ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورد و قیمت این اوراق در دی، بهمن و اسفند سال ۱۳۹۷ نیز به ترتیب ۵۷ هزار و ۱۰۰، ۵۷هزار و ۲۷۰ و ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار