مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت خبر داد

مراکز درمانی اولویت توزیع برای اقلام بهداشتی است

تهران (پانا) - مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت با بیان اینکه هر آنچه تولید می‌شود به زنجیره توزیع وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود، می گوید طبق اعلام وزارت بهداشت تقاضای هفته‌ای ماسک، ۴۰ میلیون عدد است و اولویت توزیع اقلام بهداشتی در حال حاضر مراکز درمانی هستند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مراکز درمانی اولویت توزیع برای اقلام بهداشتی است

به گزارش ایسنا، اسماعیل مهدی پور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این که بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) در تمام واحد‌های تولیدی شبانه روز مستقر شده‌اند تا بر تحویل اقلام بهداشتی به وزارت بهداشت نظارت شود، گفت: تمام آنچه از ماسک و مواد ضد عفونی و دستکش و لباس حفاظتی تولید می‌شود به زنجیره توزیع وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود. همچنین طبق تدبیری که در جلسات اتخاذ شده این است که اولویت توزیع این اقلام مراکز درمانی است.

همچنین به گفته وی در حال حاضر آمار تولید و توزیع همه واحدهای تولیدی احصا می‌شود.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت با بیان اینکه در صورت تجمیع و صادر شدن حواله‌ها به صورت متمرکز مشکلاتی بر طرف خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر برای ۲۷ شرکت تولید الکل حواله صادر می‌شود و در صورتی که محصول مطابق حواله صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو باشد، بازرس مقیم در شرکت‌های تولید ژل و ضدعفونی‌کننده اجازه می‌دهند کالا از انبار خارج و وارد چرخه توزیع تعیین شده از سوی وزارت بهداشت شود.

وی با اشاره به حضور ۱۶ شرکت پخش منتخب برای ژل و مواد ضدعفونی، گفت: روند توزیع ماسک هم به همین شکل است و سه شرکت‌ پخش دولتی که از سوی وزارت بهداشت تعیین شدند، حواله دریافت می‌کنند و اولویت توزیع نیز مراکز درمانی هستند نه داروخانه‌ها.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی سازمان حمایت با بیان اینکه هر آنچه تولید می‌شود به زنجیره توزیع وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود، گفت: بعد از ورود و شیوع بیماری، واحد‌های نیمه تعطیل فعال شدند، شیفت‌های کاری افزایش یافته و الان ۲۱ واحد تولید کننده ماسک‌های پزشکی فعال هستند که یک واحد خصوصی ماسک N۹۵ تولید می‌کند. از حدود ۷۶۶ هزار ماسکی که روزانه تولید می‌شود، ۳۱ تا ۴۰ هزار ماسک ان ۹۵ و بقیه ماسک سه لایه است، اما طبق اعلام وزارت بهداشت تقاضای هفته‌ای ماسک، ۴۰ میلیون عدد است.

وی همچنین کاهش تعرفه واردات ماسک، لغو ممنوعیت واردات الکل و ممنوعیت صادرات ماسک و مواد اولیه آن را از جمله اقدامات دیگر برای تامین بازار اقلام بهداشتی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار