تا روز دوشنبه ؛

تعداد بیماران ویروس کرونا در بوشهر به 11 نفر رسید

بوشهر(پانا)_رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با مبتلا شدن یک نفر دیگر به کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان بوشهر به ۱۱ نفر رسید و یک نفر فوت کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تعداد بیماران ویروس کرونا در بوشهر به 11 نفر رسید

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: فردی که پیش از این به بیمارستان گنجی برازجان مراجعه کرده و چند روز در این بیمارستان بستری بود، جواب آزمایش این بیمار مثبت اعلام شد. وی در سفر به مشهد به کرونا مبتلا شده بود که پس از ترخیص از بیمارستان اکنون در قرنطینه خانگی است؛ خانواده این بیمار توجیه بوده و در حال مراقبت‌های لازم هستند.

وی افزود: بیمارانی که مرخص می‌شوند با مراقبت کامل خانواده و آموزش‌هایی که داده می‌شوند و مراجعه روزانه همکاران ما، مطمئن می‌شوند که علائم مناسبی داشته و نیاز به بستری شدن ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهراز بستری بودن حدود ۵۰ نفر در بیمارستان شهدای خلیج ‎فارس خبر داد و گفت: از ابتدای ورود کرونا به کشور تا کنون ما حدود ۵۵۰ مراجعه با مشکلات و بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر داشته‌ایم که پس از بررسی، ۵۰ نفر دارای بیماری حاد تنفسی بودند که برخی بستری و برخی مرخص شده‌اند و تا کنون فقط جواب آزمایش ۱۱ نفر از آن‌ها مثبت بوده است و از این ۱۱ نفر، دو نفر در شیراز شناسایی و در آنجا نیز بستری شده‌اند که وضعیت به‌نسبت خوبی دارند.

وی از فوت یکی از بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: این بیمار سندروم داون داشت و دارای بیماری زمینه‌ای دیابت بود که بر اثر شدت بیماری، دیشب در بیمارستان خلیج فارس فوت کرد.

کشمیری تاکید کرد: بقیه بیماران کرونا که در بیمارستان خلیج فارس بستری هستند حال عمومی خوبی دارند.

وی به مردم توصیه کرد: در خانه بمانند تا تماس‌ها کمتر شود و از افرادی که به‌ظاهر سالم هستند، ولی کرونا دارند به‌دور باشند، دست‌های خود را ۲۰ بار در روز حداقل ۲۰ ثانیه بشویند و دست‌های آلوده را به صورت و چشم نزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار