تولید محصولات ضدعفونی کننده و ماسک در استان بوشهر

بوشهر(پانا)_ استاندار بوشهر از تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز به ویژه محصولات ضدعفونی و ماسک توسط واحدهای تولیدی استان بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تولید محصولات ضدعفونی کننده و ماسک در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در بازدید از کارخانه تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده استان در شرکت صنعتی مبارک دشتستان با اشاره به تحقق وعده داده شده به مردم استان بوشهر بیان کرد : قولی که به مردم استان بوشهر در راستای تامین مواد ضدعفونی کننده، ژل و ماسک داده شده است امروز با افتتاح یک واحد تولیدی در گروه صنعتی مبارک واقع در دشتستان محقق شد.
وی، با اشاره به راه‌‌اندازی واحد تولیدی ژل و محلول ضدعفونی کننده در مجموعه صنعتی مبارک در دشتستان خاطر نشان کرد: در این کارخانه روزانه حدود 18 هزار بطری ژل و 12 هزار بطری محلول ضدعفونی کننده تولید و به بازار عرضه می‌شود.
استاندار بوشهر پایه تولید مواد ضدعفونی کننده را الکل دانست و بیان کرد: اکنون تولید آزمایشی الکل برای تولید مواد ضدعفونی کننده و ژل در استان بوشهر آغاز شده و در این راستا در حال پیگیری تامین سرمایه در گردش این واحد صنعتی هستیم.
گراوند با تاکید بر کمک به راه‌اندازی تولید الکل افزود: با تکمیل ظرفیت واحد صنعتی تولید الکل، این واحدها در کنار هم می‌توانند نیاز استان بوشهر در عرصه مواد ضدعفونی کننده تامین کند.
وی، با اشاره به اینکه در کنار این واحدهای تولید ژل و مواد ضدعفونی کننده یک واحد تولیدی دانش بنیان هم در روزهای آینده در استان بوشهر وارد چرخه تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز می‌شود گفت: در زمینه تامین ماسک بر اساس وعده داده شده، این محصول نیز با راه‌اندازی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی با مدیریت اداره کل فنی و حرفه‌ای تامین شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گذاشته می شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه مشکل استان بوشهر در تامین مواد ضدعفونی کننده، ژل و ماسک آرام آرام برطرف می‌شود خاطر نشان کرد: استان بوشهر به ویژه در تولید ماسک از طریق کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در بین دیگر استان‌ها پیشتاز است.
گراوند با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان مدیریت تولید ماسک بر عهده دارد گفت: اگر به فعالیت این پروژه‌ها و واحدهای تولید کمک شود و مورد حمایت ملی قرار بگیرد نه تنها نیاز استان بوشهر بلکه نیاز دیگر استان‌ها هم می‌تواند برطرف کند.
وی افزود: اکنون در کشورهای اروپایی هم تقاضای اقلام بهداشتی مورد نیاز بیش از عرضه است و امید می‌رود این مشکل به‌زودی در استان بوشهر برطرف شود و عطش بازار تامین محلول ضدعفونی کننده، ژل و ماسک از بین برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار