معاون پشتیبانی آموزش و پرورش قزوین:

حق التدریسی ها نگران حقوق روزهای تعطیل نباشند

املاک بلا استفاده آموزش و پرورش قزوین تعیین تکلیف شود

قزوین (پانا) - معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به حق التدرسی های استان وعده داد که نگران حقوق روزهایی که به جهت ویروس کرونا تعطیل شده است، نباشند.

کد مطلب: ۱۰۲۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
حق التدریسی ها نگران حقوق روزهای تعطیل نباشند

نجم الدین فلاح شکراوی در شورای معاونین پشتیبانی نواحی 14 گانه استان قزوین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا مدارس تعطیل شده است و نیروهای حق التدریس نگران حقوق خود برای این روزهای تعطیل هستند که ما به آن‌ها اطمینان خاطر می‌دهیم حقوق این نیروها حتما لحاظ و پرداخت می شود.

او با تأکید بر اینکه املاک بلا استفاده آموزش و پرورش استان قزوین تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: هم اکنون ما بسیاری از املاک را در بهترین نقاط استان داریم که بلااستفاده هستند که باید این املاک سریعا تعیین کلیف شوند و وزارتخانه نیز در این بخش تأکید ویژه ای دارد.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به افزایش حقوق نیروهای آموزشی و اداری، گفت: این افزایش حقوق که شامل نیروهای آموزشی و اداری شده در قالب طرح نظام رتبه بندی معلمان است که اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم این افزایش بسیار ارزشمند است، اما به مفهوم این نیست که ما از مطالبات به حق فرهنگیان دست بکشیم. چرا که زحمات این عزیزان بسیار والاتر از این چیزها است.

فلاح شکراوی با بیان اینکه مقام عالی وزارت و همکاران محترم وزارتی مجدانه پیگیر رفع مشکل و برقراری فوق العاده ویژه فرهنگیان هستند، عنوان کرد: در خصوص نحوه اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که دولت محترم در راستای برقراری عدالت و رفع تبعیض بین کارکنان با افزایش پنجاه درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کرد؛ در خلال اجرای این قانون برخی از دستگاه ها کارمندانشان از تمام یا بخشی از آن قبلا بهره مند بودند، بنابراین در این مرحله یا افزایشی نداشته اند و یا افزایش کمتری نسبت به دیگر کارمندان داشته اند ولی همه کارکنان دولت در دریافت امتیازات این فصل در شرایط یکسانی قرار گرفته اند.

او عنوان کرد: آنچه که بین دریافتی همکاران آموزشی (معلمان) و سایر کارکنان دولت تفاوت ایجاد کرده است، فوق العاده ویژه ای است که شامل کارکنان دولت شده ولی فعلا همکاران محترم آموزشی از آن بهره مند نشده اند.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در همین راستا همکاران محترم حوزه ستادی به ویژه مقام عالی وزارت و تیم کاری ایشان با جدیت و با تمام تلاش پیگیر برخورداری معلمان عزیز از این امتیاز و برقراری فوق العاده ویژه هستند که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مسئول از همسا‌ن سازی حقوق نیروهای قرداد کارمعین (مشخص) آموزش و پرورش خبر داد و اظهار کرد: نیروهای قرارداد کار معین 80 درصد حقوق نیروهای پیمانی را دریافت خواهند کرد و قرارداد این نیرو ها اصلاح و از اول اسفند اجرا خواهد شد

فلاح شکراوی بر توجه ویژه به ساماندهی نیروها در سال آینده تأکید و بیان کرد: ما باید در نواحی 14 گانه استان قزوین به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که هیچگونه کسری در حوزه نیروی انسانی در مدارس نداشته باشیم و قطعا جلساتی برای هماهنگی‌های بیشتر در این زمینه برگزار می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه امروزه مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی، درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، گفت: به جهت پیشگیری از شیوع و شکست این بیماری همه آحاد مردم دست به دست هم داده تا برگ زرین دیگری بر افتخارات ایران عزیزمان بیافزایند.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین توصیه هایی در زمینه کنترل بیماری کرونا در ادارات نواحی 14گانه استان کرد و گفت: ما از نواحی 14گانه می خواهیم که مرخصی کارکنان را تسهیل کنند و کسانی که دچار بیماری قلبی و تنفسی هستند حتی‌الامکان به صورت دورکاری امور را پیگیری کنند و در حوزه هایی که کارشناسان متعدد حضور دارند، شیفت بندی لازم برای آن ها صورت گیرد تا انشااله دچار مشکلی در این زمینه در ادارات نواحی 14گانه آموزش و پرورش استان نباشیم.

فلاح شکراوی به ضدعفونی مدارس استان اشاره و اعلام کرد: اعتبار قابل توجهی برای مقابله با ویروس کرونا تخصیص و به حساب واحدهای آموزشی واریز شده است.

او ضمن تشکر ویژه از ایثارگری های حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی و جناب آقای دکتر جمالی پور که شخصا موضوعات را دغدغه مند پیگیری می کنند، اظهار کرد: از زحمات و تلاش های صادقانه همه همکاران عزیز و معلمان فرهیخته نیز به جهت پویا نگه داشتن جریان آموزشی که از هیچ‌کوششی دریغ نکرده و در تلاش برای ارائه یک آموزش با کیفیت برای دانش آموزان عزیز هستند، تشکر و قدر دانی می کنم.

گفتنی است، در پایان این جلسه معاونین پشتیبانی نواحی آموزش و پرورش استان قزوین سئوالات خود را پیرامون مسائل مختلف بیان کردند و کارشناسان معاونت پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به بررسی و پاسخ به سئوالات پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار