رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

پیش‌بینی درخصوص اوج بیماری کرونا ویروس در استان زنجان، اواخر اسفند و اوایل فروردین‌ماه است

زنجان (پانا) -رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تشریح بیماری کوروناویورس جدید اظهار کرد: وضعیت ادامه بیماری اواخر فروردین است و پیش‌بینی ما درخصوص اوج بیماری در استان، اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه است. بنابراین آمادگی ما برای چند هفته است چراکه این بیماری، بیماری چند روز نیست.

کد مطلب: ۱۰۲۸۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی درخصوص اوج بیماری کرونا ویروس در استان زنجان، اواخر اسفند و اوایل فروردین‌ماه است

به گزارش پانا و به نقل از وب دا: دکتر پرویز قزلباش با اشاره به شیب ملایم شیوع کرونا در زنجان، تصریح کرد: آمار بستری شدگان در بیمارستان‌ها به روال گذشته است و در شهرستان‌ها هم اتفاق عجیب و غریبی روی نداده است.
وی مجموع بیماران مثبت کرونایی استان را ۵۲ نفر برشمرد و افزود: چهار نفر از این تعداد فوت کرده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بااشاره به تصمیم مدیریت عالی استان به ویژه شورای تامین اظهار کرد: براساس این تصمیم ورودی‌های شهر زنجان به لحاظ ورود و خروج کنترل خواهند شد، تا غیربومی‌ها در استان ساکن نشوند.
دکتر قزلباش درخصوص مشکل کمبود لوازم ضروری بهداشتی برای کادر درمان به ویژه نیروهای خدماتی ابراز کرد؛ برای ما به لحاظ انسانی و هم به لحاظ اینکه همه کادر درمان جزو تیم هستند، همه محترم هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مشکلات موجود در حوزه درمان کاهش یافته است افزود: ضمن اینکه همه افراد با بیماران مشکوک به کرونا در ارتباط نیستند فلذا توزیع لوازم با لحاظ کردن این شرایط، انجام می‌شود.
مقام عالی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: کنترل این بیماری نیازمند عزم همگانی است و نقش مردم در کمک به بهبود شرایط مهم است.
وی افزود: یکسری از آزمایش‌ها که حدود ۶۹ مورد بود به آزمایشگاه پاستور ارسال شده بود که جواب آن‌ها نیامده بود به اضافه اینکه آزمایشگاه خود زنجان هم راه‌اندازی و نمونه آزمایش‌ها از روز دوشنبه انجام خواهد شد.
دکتر قزلباش اظهار کرد: همزمانی آماده شدن جواب آزمایش‌های ارسالی به تهران با راه‌اندازی آزمایشگاه زنجان منجر به مشخص شدن نتیجه تعداد زیادی مبتلا به کرونا بود که ریز آن به این صورت بود که ۱۵ نمونه آزمایش به روز بود که در زنجان انجام شد و بقیه هم از تهران آمده بود که همه این موارد در یک روز وارد سامانه شد و نتیجه آن افزایش یکباره ۳۵ نفری بود و در واقع این آمار عجیب و غریب نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: میزان آزمایشات مثبت با مرگ و میر در همه استان‌ها متغیر است که دلیل آن متفاوت بودن آمار مبتلایان با کشوری مانند چین است چراکه در سامانه ثبت آمار، افراد بستری شده تحت درمان بیماری کرونا ثبت می‌شوند.
مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه نقل قول‌ها در مورد ماندگاری ویروس کرونا در سطوح و لباس متفاوت است تصریح کرد: براساس نظر سازمان جهانی بهداشت، این ماندگاری بین ۲ ساعت تا ۹ روز است.
مقام عالی دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: اگر بیماری علائمی مشکوک به بیماری کرونا داشته و یا اینکه با بیمار مشکوک و یا مثبت به کرونا ارتباط داشته و یا تب و سرفه خشک و تنگی نفس و اگر اکسیژن خونش کمتر از ۹۳ باشد این بیمار از نظر بالینی مشکوک به کرونا است که در این راستا باید فرد مورد نظر وارد پروسه کنترل شامل بستری، قرنطینه و یا سایر موارد شود و در واقع بعد از طی مراحل کنترل بالینی وارد فاز تست آزمایشگاهی می‌شویم.
دکتر قزلباش اظهار کرد: حدود ۳۰۰ نفر با احتمال ابتلا به کرونا بستری شدند و بخش عمده آن‌ها ترخیص شدند و از بین ۵۲ مورد چهار نفر فوت کرده و از بین افراد باقیمانده نیمی ترخیص و بقیه آزمایش مثبت‌ها تحت درمان هستند.
وی افزود: بخش عمده مردم همراهی کرده و به نکات توجه کرده‌اند و بخشی هم توجه نکرده و از این فرصت برای انجام امور خود ازجمله سفر استفاده می‌کنند چنانکه در یک مورد یک فرد موجب گرفتار شدن خود و دیگر نزدیکان خود شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: عدم توجه به نکات بهداشتی ضمن ایجاد مشکل برای خود و دیگران هم گرفتاری ایجاد می‌کنند بنابراین همه مردم باید هشدار #در خانه بمانیم را جدی بگیرند.
مقام عالی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: استان زنجان با استان‌های دیگر ارتباط گسترده دارد و الان هم قرنطینه نشده است و مفهوم اقدام انجام شده قرنطینه نیست و بهتر است بگوییم سعی می‌شود ترددها کنترل شود و این اقدام مخصوص زنجان نیست.
مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: طی روزهای گذشته ۵۰۰ هزار ماسک به شیوه پیش‌بینی شده در سطح استان توزیع شده است و با توجه به نیاز موجود توزیع ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار