تمهیدات بهزیستی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا

براتی سده: مراکز ترک اعتیاد پذیرش جدید ندارند/ نفریه: سرانه ای برای تهیه اقلام بهداشتی به افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است

تهران (پانا) - در پی شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور، تمهیدات ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی اتخاذ شده است و سازمان بهزیستی نیز به گفته دو تن از مسئولان این سازمان تمهیداتی را برای پیشگیری از این بیماری اتخاذ کرده است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات  بهزیستی برای پیشگیری  و مقابله با بیماری کرونا

ویروس کرونا که به طور رسمی از 30 بهمن ماه امسال در کشور ثبت شده است تا ظهر روز (جمعه 18 اسفندماه) تعداد ۶۵۶۶ نفر را در کشور مبتلا کرده است و 194 نفر را به کام مرگ کشانده است. در پی گسترش شیوع ویروس کرونا در تمامی استان‌های کشور، اقداماتی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اتخاذ شده است و مصوباتی نیز از سوی این ستاد ابلاغ شده است. دستگاه‌های اجرایی نیز موظف هستند از مصوبات ستاد مذکور تبعیت کنند. بالتبع سازمان بهزیستی نیز به عنوان یک ارگان خدماتی و رفاهی به بخشی از جامعه ، تمهیداتی را برای پیشگیری و کنترل این ویروس در نظر گرفته است.

فرید براتی سده، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با پانا درباره فعالیت مراکز ترک اعتیاد گفت: با توجه به اینکه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سازمان بهزیستی تشکیل شده است، مراکز ترک اعتیاد نیز پذیرش جدید ندارند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اکنون ۱۰هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ و ۱۴ هزار نفر نیز در مراکز تبصره 2 نگهداری می‌شوند، گفت: معتادانی که در مرکز هستند اگر مورد مشکوکی در معتادانی که در مراکز هستند، از نظر ویروس کرونا مشاهده شود، به اتاق قرنطینه ارجاع داده می‌شوند و پس از آن به مراکز درمانی منتقل خواهند شد.

براتی سده خاطرنشان کرد: مراکز ماده ۱۶ مراکز ترک اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی‌خانمانی است که به طور علنی در خیابان‌ها مواد مصرف می‌کنند و مراکز تبصره ۲ هم مراکزی هستند که در کنار این مراکز کار توانمندسازی از معتادان متجاهر بهبود یافته را برعهده دارند.

محمد نفریه، رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور نیز درباره تمهیدات این سازمان برای پیشگیری از ویروس کرونا به پانا گفت: سالمندان مراکز نگهداری بهزیستی، معلولان جسمی و حرکتی و بیماران روانی مزمن که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند از آنجا که نمی‌توانند اصول بهداشت را رعایت کنند، سلامتشان در خطر است و گروه‌های حساس قرار دارند. در این زمینه سرانه‌ای برای تهیه مواد بهداشتی به مراکز تعلق گرفته است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی افزود: همچنین برای مددجویان قطع نخاعی و جسمی حرکتی شدید که تحت پوشش پرستار در منزل هستند یا بستری شده‌اند نیز سرانه ۲۵۰ هزار تومانی برای تهیه مواد بهداشتی برای مقابله با کرونا اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: همچنین اختصاص خط مشاوره تلفنی برای سامانه مشاوره ۱۴۸۰ سازمان یکی از اقداماتی است که در راستای ارائه مشاوره رایگان به مردم در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام سازمان بهزیستی و طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، همه مهدهای کودک و مراکز توانبخشی روزانه تحت پوشش سازمان بهزیستی تا پایان سال تعطیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار