کاهش کیفیت هوا در برخی از مناطق مرکز و جنوب کشور

تهران (پانا) - اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد که امروز در برخی مناطق مرکزی و جنوبی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود و خیزش گرد و خاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

کد مطلب: ۱۰۲۸۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش کیفیت هوا در برخی از مناطق مرکز و جنوب کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام کرد که امروز (۱۸ اسفندماه) فعالیت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد و برخی مناطق کرمان به صورت بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک خواهد بود.

همچنین فردا (۱۹ اسفندماه) فعالیت این سامانه در جنوب شرق کشور واقع در استان‌های کرمان، هرمزگان، شرق فارس، سیستان و بلوچستان و دریای عمان به صورت رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک خواهد بود.

از اواخر وقت فردا این سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود. طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ اسفندماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. از فردا تا پایان هفته در نیمه شمالی کشور آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود همچنین با توجه به پایداری جو طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۱ و ۲۲ اسفندماه) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه غربی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

درباره وضع جوی تهران طی دو روز آینده امده است: آسمان تهران فردا (۱۹ اسفندماه) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد، با حداقل ۵ درجه سانتیگراد و حداکثر ۱۶ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۰ اسفندماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار