استاندار گیلان: درخواست پشتیبانی از وزارت بهداشت داریم

رشت (پانا) - با توجه به محدودیت امکانات و نیروی انسانی، آمادگی برای مواجهه با این ویروس در سطح وسیع را نداریم و به همین خاطر مکررا درخواست پشتیبانی بیشتر از وزارت بهداشت داشته ایم.

کد مطلب: ۱۰۲۸۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار گیلان: درخواست پشتیبانی از وزارت بهداشت داریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع، استاندار گیلان، در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان به منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا با بیان این که شاخص زیرساخت‌های درمانی گیلان نسبت به میانگین کشوری کمتر است اظهار کرد: م نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ظرفیت بسیار خوبی در سطح ملی برای پیگیری رفع مسائل و مشکلات مربوط به شیوع بیماری کرونا در استان دارند.

او با اشاره به پیگیری مستمر از دو هفته گذشته برای استقرار بیمارستان موقت تصریح کرد: تمهیدات و پیش بینی ها برای استقرار بیمارستان ۳۶۰ تختخوابی موقت صورت گرفته و آمادگی وزارت دفاع در خصوص راه اندازی آن اعلام شد.

استاندار گیلان بر ضرورت حفظ آرامش اجتماعی جامعه تاکید و تصریح کرد: فضای همدلی و همراهی باید بیشتر شود و مردم با جدی گرفتن مقابله با این ویروس، کمال همکاری را با خدمتگزاران خود داشته باشند.

زارع با بیان اینکه اگر چه در این مسیر نواقص و مشکلاتی وجود دارد، دولت تمام اهتمام خود را به کار گرفته افزود: با وجود استفاده از تمامی ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی نیازمند امکانات بیشتری از جمله تجهیزات هستیم.

او همچنین خاطرنشان کرد: به منظور قطع زنجیره گسترش شیوع ویروس کرونا، همچنان رعایت توصیه های بهداشتی توسط مردم و حضور در منازل برای موفقیت مقابله با این بیماری ضرورت دارد.

اقلام بهداشتی تا دوشنبه به گیلان می رسد

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان نیز از ارسال اقلام بهداشتی مورد نیاز استان تا دوشنبه هفته جاری خبر داد.

محمدحسین قربانی اظهار کرد: باید تلاش کنیم با گسیل امکانات به سمت گیلان، مرهم آلامی برای مردم باشیم.

او بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی و منطقه آزاد انزلی در جهت گسترش امکانات تاکید و تصریح کرد: بخش زیادی از نیازمندی های استان از جمله دستگاه های ونتیلاتور ثابت، تخت، تشک و ماسک N۹۵ تا دوشنبه هفته جاری به گیلان می رسد.

گیلان ویژه نگریسته شود

رییس مجمع نمایندگان استان نیز با قدردانی از تلاش‌های استاندار گیلان و مجموعه دست اندرکاران مقابله با این ویروس گفت: از دولت انتظار داریم در اعلام شرایط ساعت کاری و مسائلی دیگر گیلان به صورت استثنا در نظر گرفته شود.

ذبیح اله نیکفر بر ضرورت کاهش تردد مردم و لزوم حضور در منازل تاکید و اضافه کرد: باید تلاش کنیم شرایط روستاها حفظ شود و در مسیر گسترش خدمات رسانی از بیمارستان های خصوصی حمایت بیشتری شود.

در این نشست هریک از نمایندگان حاضر، به بیان دغدغه‌های مردم و نیز مسائل مورد انتظار برای پیگیری پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار