همت بلند خط تولید دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس برای مقابله با کروناویروس

شهرقدس (پانا) - داروهای ضدعفونی پیرامون پیشگیری از شیوع احتمالی و کنترل کروناویروس تحت نظر و محوریت رئیس مرکز تحقیقات و سرپرست دانشگاه آزاد واحدهای غرب استان تهران به روی خط تولید دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس رفت.

کد مطلب: ۱۰۲۸۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
همت بلند خط تولید دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس برای مقابله با کروناویروس

زهرا خلج ، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس و مدیر اجرایی این طرح طی سخنانی تصریح کرد : این پروژه با نظارت علمی دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی ، رئیس مرکز تحقیقات و سرپرست دانشگاه آزاد واحد های غرب استان تهران راه اندازی شده است .

او اظهار کرد : هدف از اجرای این پروژه تأمین نیازهای کشور در بحران پیشگیری از شیوع کروناویروس است که به همت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی به مرحله تولید و ارسال به بازار خواهد رسید .

خلج اذعان کرد : تجاری سازی و تولید انبوه این مواد که فرمولاسیون آن تحت نظر دقیق مرکز تحقیقات گیاهان دارویی قرار گرفته است ، با همکاری باشگاه پژوهشگران و استفاده از ظرفیت های دانشجویان دوره های ارشد و دکتری تخصصی اعضای باشگاه با هدف حمایت از جوانان مستعد و دغدغه‌مند و همچنین تنظیم بازار فروش و خنثی کردم احتکار محصولات توسط افراد سودجو در شرایط کنونی در جامعه می‌باشد .

او ابراز کرد : محصولات ترکیب بخور اکالیپتوس از عصاره اتانولی ۷۰ درصد از برگ های اکالیپتوس که حاوی ترکیبات مهم ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده هواست و در ضدعفونی کردن محیط کار و منزل بسیار موثر است بدست آمده و تمامی این محصولات به صورت ارگانیک در مزارع گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس تولید شده است .

خلج بیان کرد : محصول دیگر در این زمینه ژل ضدعفونی‌کننده گیاهی (ژل آزاد) می‌باشد که این ژل بر پایه ۷۵ درصد ژل آلوورا ۲۰ درصد ژل بهداشتی و ۵ درصد هم عصاره‌ی اتانولی گیاهان دارویی مانند زوفا ، آویشن ، اکالیپتوس ، مریم گلی ، اسطوخودوس ، رزماری و اسانس های آویشن ، مورد و گل رز به دست آمده است .

او تأکید کرد : خط تولید محصولات بخور اوکال و ژل های ضد عفونی کننده که از ابتدای شروع ویرس کرونا با همکاری مرکز تحقیقات گیاهان دارویی واحدهای غرب استان تهران ومشارکت دانشجویان ونخبگان باشگاه پژوهشگران جوان شهر قدس به تولید رسیده بود،در هفته های آینده جهت تولید انبوه با تیراژ روزانه پنج هزار بسته به همت باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان راه اندازی می شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شهرقدس خاطر نشان کرد : دانشجویان محقق شروع به انجام تحقیقات در دو حوزه علمی و آزمایشگاهی و همچنین میدانی نموده‌اند که دو حوزه تحت برنامه‌ریزی با توجه به سیاست های باشگاه و دانشگاه و شرایط موجود در جامعه در زمینه روانشناسی و علوم دارویی می‌باشد و امید است بتوان در زمینه علمی و تحقیقاتی و با انجام مأموریت های محوله گام های مؤثری در پیشبرد اهداف عالی دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه مأموریت‌گرا در کشور برداشت .

خبرنگار : آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار