تمهیدات پلیس برای کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری

تهران (پانا)- معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران تاکید کرد که جابجایی اکلیل سرنج و موادی پیش‌ساز موادمحترقه باید با هماهنگی و نظارت انجام شود.

کد مطلب: ۱۰۲۸۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تمهیدات پلیس برای کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری

به گزارش ایسنا، سرهنگ نادر مرادی در جلسه‌ مشترک با روسای تعدادی از اتحادیه‌های صنفی گفت: پلیس و اصناف باید برای کاهش خطرات چهارشنبه سوری آماده‌بوده و با هم در تعامل باشند. در همین راستا نیز لازم است که متصدیان واحدهای صنفی مداخله گر در موضوع چهارشنبه‌سوری با هم تعامل داشته باشند.

وی از آمادگی کامل پلیس برای کاهش خطرات احتمالی چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت:‌ فرهنگ‌سازی، موثرترین راه پیشگیری از حوادث است و کوچکترین غفلت باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیر در چهارشنبه آخرسال خواهد شد. متأسفانه چند سالیست که افراد فرصت طلب و ناآگاه، همین جشن ها را با آتش افروزی‌های مخرب و انفجار ترقه و ... به یک رویداد پر مخاطره و دلهره آور تبدیل کرده اند و همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده است.

به گفته مرادی اصناف نیز مانند پلیس در کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری نقش مهمی دارند و با انجام یکسری راهکارها می‌توانند کمک زیادی در برقراری امنیت در این ایام کنند.در این میان کوچکترین غفلت باعث بروز بزرگترین حوادث تلخ و جبران ناپذیر در چهارشنبه آخرسال خواهد شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ، از روسای اتحادیه ها خواست که با تشدید بازرسی‌ها با واحدهای متخلف برخورد کنند. همچنین لازم است که تا اطلاع ثانوی جابجایی موادی نظیر اکلیل سرنج و سایر مواد اولیه ساخت مواد محترقه با هماهنگی و نظارت اتحادیه و مراجع ذیربط انتظامی انجام شود.

وی افزود: پلیس هم این آمادگی را دارد با تشکیل کارگروهی از ماموران و افسران خود و همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، جلساتی را در راستای آموزش و توجیه کلیه متصدیان صنوف برگزار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار