کاپیتان‌های استقلال در یک قدمی تیم ملی؛ نیمکت سرخ‌آبی می‌شود

تهران (پانا) – احتمال دارد طی روزهای آینده یکی از کاپیتان‌های سابق استقلال به عنوان دستیار جدید دراگان اسکووچیچ در تیم ملی فوتبال ایران معرفی شوند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کاپیتان‌های استقلال در یک قدمی تیم ملی؛ نیمکت سرخ‌آبی می‌شود

دراگان اسکووچیچ که در تصمیمی غیرقابل پیشی‌بینی و در حالی که امیر قلعه‌نویی و علی دایی گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران بودند، چند هفته‌ای است قراردادش را با فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران امضا کرده است و در راستای تکمیل کادر فنی ایرانی‌اش، پس از انتخاب کریم باقری اسطوره باشگاه پرسپولیس و دستیار این روزهای یحیی گل محمدی به عنوان دستیار اول در تیم ملی، در آستانه معرفی یکی دیگر از دستیارانش قرار دارد.

هلی‌کوپتر در بن بست

اولین گزینه دراگان اسکووچیچ برای حضور در تیم ملی فوتبال ایران، وحید هاشیمان مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 آلمان و ستاره سابق باشگاه پرسپولیس و بوخوم است که پیش از این دستیار مارک ویلموتس بوده و به لحاظ حضور چند ماهه در تیم ملی و شناخت از بازیکنان ملی‌پوش، بهترین گزینه برای کمک به سرمربی جدید تیم ملی بود.

از همان روز اول اسکووچیچ روی حضور وحید هاشمیان تاکید داشته است، اما تا به امروز مذاکرات با هاشمیان نتیجه نداشته است و با توجه به اخلاق خاص وحید هاشیمان و یکی بودن حرفش، احتمال دارد او به تیم ملی برنگردد و باز هم به حضور در دوره‌های مربیگری معتبر فوتبال جهان ادامه دهد.

سهراب استقلالی‌ها به نیمکت نزدیک شد

اما فدراسیون که با وحید هاشمیان برای بازگشت به نتیجه مطلوبی نرسیده است، با درخواست اسکووچیچ مذاکره با گزینه‌های دیگر را برای حضور در تیم ملی آغاز کرده است که مهم‌ترین آنها سهراب بختیاری‌زاده مدافع تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2006 است که سابقه کاپیتانی استقلال را هم دارد. براساس شنیده‌ها روند مذاکرات با بختیاری‌زاده به خوبی پیش رفته است و احتمال دارد در صورت قطعی شدن عدم حضور وحید هاشمیان در تیم ملی، بختیاری‌زاده به عنوان دستیار اسکووچیچ معرفی شود.

سهراب بختیاری‌زاده که 37 بار با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفته است و سابقه گلزنی در جام جهانی 2006 آلمان به تیم ملی فوتبال آنگولا را هم دارد، در کارنامه‌اش سرمربیگری در تیم‌های نفت مسجد سلیمان و استقلال خوستان دیده می‌شود و در تیم ملی فوتبال امید ایران هم دستیار زلاتکو کرانچار در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا بوده است.

پیروز بدنبال تجربه‌ بزرگ

در کنار سهراب بختیاری‌زاده، یک گزینه دیگر هم برای مربیگری در تیم ملی فوتبال ایران مطرح است که هم سن و سال بختیاری‌زاده است اما سابقه کمتری در بازی ملی دارد اما در عرصه باشگاهی با سابقه است و این روزها یکی از با دانش‌ترین مربی‌های فوتبال ایران است که البته فعلا شانس حضور در لیگ‌های برتر یا آزادگان را به عنوان سرمربی پیدا نکرده است.

پیروز قربانی کاپیتان سابق استقلال هم براساس شنیده‌ها در لیست گزینه‌هایی است که دراگان اسکووچیچ برای مربیگری در تیم ملی فوتبال ایران به فدراسیون فوتبال داده است. قربانی که یکی از محبوب‌ترین کاپیتان‌های دهه 80 استقلال به شمار می‌رود، تنها سابقه سرمربیگری که در کارنامه دارد حضور روی نیمکت تیم دسته دومی سردار بوکان است اما تاکنون فرصت حضور در سطح بالای فوتبال ایران را نداشته است.

البته ابتدای فصل قرار بود پیروز قربانی دستیار آندره‌آ استراماچونی شود. قرباتی حتی در مراسم عقد قرارداد استراماچونی و استقلال هم حاضر شد اما شرایط همکاری او با سرمربی ایتالیایی استقلال فراهم نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار