پخش مراسم جشن میلاد حضرت علی و روز پدر به صورت زنده از طریق فضای مجازی

تهران(پانا) - برخی از مادحین باتوجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسمات مذهبی به صورت جمعی تصمیم به برگزاری مراسمات خود به‌صورت مجازی گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پخش مراسم جشن میلاد حضرت علی و روز پدر به صورت زنده از طریق فضای مجازی

یکی از اتفاقاتی که پس از شیوع ویروس کرونا در جامعه رخ داد برگزار نشدن مراسمات مذهبی ازجمله نماز جمعه در کشور و... بود. این اتفاق باعث شد که برخی از مادحین به این مطلب فکر کنند که چگونه می‌توان مراسمات مذهبی را بدون حضور مستقیم مردم برگزار کنند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و در خطر بودن جان مردم، همچنین طبق فرمایش مقام معظم رهبری که از ازدحام مردم انتقاد کرده بودند و از آن‌ها خواستند تا جایی که ممکن است در منزل بمانند بسیاری از مداحان تصمیم به نوحه‌خوانی به صورت مجازی گرفتند اما در این بین نیز هستند هیات‌هایی که فارغ از خطری که حضور عده کثیری از مردم در یک مکان عمومی دارد تصمیم به برگزاری این مراسم دارند.
ازجمله مداحانی که جان و سلامتی مردم برایشان از اهمیت بالاتری برخوردار بود و امشب و فردا شب به‌صورت مجازی مداحی خواهند کرد می‌توان به محمود کریمی اشاره کرد. او در کانال تلگرامی خود اعلام کرده که شنبه هفدهم اسفندماه از ساعت 19 از طریق صفحه اینستاگرام @fotros.official یا سایت www.fotros.ir برای مخاطبان مداحی می‌کند و از مردم خواسته از حضور در امام‌زاده علی‌اکبر چیذر هیأت رایةالعباس (ع) جدا خودداری کنند و در خانه‌هایشان بمانند.
ازجمله دیگر مداحان و هیات‌هایی که امشب به صورت زنده در فضای مجازی فعالیت خواهد کرد می‌توان به هیأت عبدالله بن الحسن (ع) به مداحی حنیف طاهری پخش زنده از طریق صفحات اینستاگرام ghorb_ir ،@beytorreza@ و haniftaheri_official@، هیأت مکتب الزهرا (س) به مداحی محمدرضا طاهری و حسین طاهری ساعت 20، هیأت فدائیان حسین (ع) به مداحی سیدرضا نریمانی ساعت 21 پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام hoseiniyeh_majazi@ و سایت http://Fadaeianhosein.ir/Rozeh اشاره کرد.

یادآور می شود،حضرت على (ع) در سیزده رجب سال 30 عام الفیل در کعبه به دنیا آمد، و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت علی (روز پدر) تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.
این روز در تقویم سال 98 مصادف با روز 18 اسفندماه شده است. شیعیان ساکن ایران همه ساله در هیات‌های مذهبی ولادت امیرمومنان و روز پدر را با مولودی خوانی جشن می‌گرفتند یا در کنار خیابان شیرینی و شربت پخش می‌کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار