آخرین آمار کرونا در ایران اعلام شد؛ ۱۰۷۶ مورد جدید ابتلا و 21 تن فوتی

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار کووید۱۹ در ایران را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین آمار کرونا در ایران اعلام شد؛ ۱۰۷۶ مورد جدید ابتلا و 21 تن فوتی

کیانوش جهانپور جهانپور در این باره گفت:‌ از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۰۷۶ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۵۸۲۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ مورد رسید.

وی گفت: تعداد بهبودیافتگان در حال افزایش است و امروز در برخی از استان‌ها تا ۴۰ درصد از بهبودی قطعی گزارش داشته‌ایم و تا این لحظه ۱۶۶۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده را داشتیم. اگر این آمار ارائه می‌شود و منجر به افزایش هوشیاری در بخشی از جامعه نشود، این اعداد صرفا کاربرد مدیریتی برای متخصصان در وزارت بهداشت خواهد داشت، در حالی که اعلام این اعداد برای این است که توجه جدی تر شود و مردم به بهداشت عمومی دقت کنند و به پیشگیری از ابتلا به این ویروس کمک کنند.

جهانپور گفت: در استان مازندران امروز مجموع آمار مبتلایان قطعی به ۶۰۶ نفر رسیده است. این استان به عنوان مقصد مسافرتی برخی انتخاب شد و به نظر می‌رسد، هنوز بخشی از جامعه آن را جدی نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه واکسن کرونا تنها خود مراقبتی است، گفت: معتقد هستیم با اغنا و اطلاع‌رسانی مردم و مشارکت جمعی آنها در مسیر مهار و کنترل بیماری موفقیت پیدا خواهیم کرد. با توجه به اینکه اقلیتی به هر دلیل با جدی نگرفتن موضوع به سلامت خود و دیگران ممکن است لطمه بزنند، موضوع اعمال محدودیت‌ها از طریق ابزارهای قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است و مصوبات ما برای کل استان‌ها و و همچنین استان‌های خاص طی ساعات آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

تعداد کل بیماران کووید۱۹ در کشور به تفکیک استان عبارتند از:

تهران: ۱۵۳۹
قم: ۶۶۸
گیلان: ۴۹۴
اصفهان: ۴۸۴
البرز: ۳۰۵
مازندران: ۶۰۶
مرکزی: ۲۶۵
قزوین: ۱۷۸
سمنان: ۱۳۸
گلستان: ۱۶۲
خراسان رضوی: ۱۳۵
فارس: ۹۵
لرستان: ۱۰۷
آذربایجان شرقی: ۷۷
خوزستان: ۶۴
یزد: ۸۱
زنجان: ۵۲
کردستان: ۴۴
اردبیل: ۴۱
کرمانشاه: ۳۱
کرمان: ۴۰
همدان: ۳۴
سیستان و بلوچستان: ۳۴
هرمزگان: ۳۰
خراسان جنوبی: ۱۸
خراسان شمالی: ۲۳
چهارمحال و بختیاری: ۱۶
ایلام: ۱۵
آذربایجان غربی: ۳۳
کهگیلویه و بویراحمد: ۶
بوشهر: ۸

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار