تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در شیراز

شیراز (پانا) - آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ مرکز بهداشت شهدای والفجر، به صورت تمام وقت آماده ارایه خدمات تشخیصی بیماری کرونا ویروس جدید برای نمونه های مشکوک ارسال شده از بیمارستان ها شد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در شیراز

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهدای والفجر، رئیس این مرکز با بیان اینکه کرونا ویروس‌ها گروهی از ویروس‌ها هستند که در انسان و برخی حیوانات می توانند ایجاد بیماری کنند، گفت: برخی از کرونا ویروس‌ها باعث بروز بیماری خفیف مانند سرماخوردگی و برخی بیماری‌های حاد تنفسی می شود.

دکتر «احمد رضازاده» افزود: کرونا ویروس نوظهور که به تازگی در چین گزارش شده از مواردی است که می تواند باعث عفونت‌های حاد تنفسی تب‌دار شده و در برخی از افراد با بیماری‌های زمینه‌ای یا کاهش نقص سیستم ایمنی، می‌تواند منجر به مرگ شود.

او ادامه داد: با توجه به شیوع بالای این بیماری در کشور و قدرت بالای انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر و همچنین افزایش روزافزون آمار تعداد مبتلایان، به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تلاش بی‌وقفه مرکز بهداشت شهدای والفجر و پیگیری واحد امور آزمایشگاه‌های حوزه معاونت بهداشت، درمان و امور آزمایشگاهی مرکز بهداشت شهدای والفجر، واحد آزمایشگاه مولکولار تشخیص کرونا ویروس با حمایت های مالی خدمات پشتیبانی دانشگاه و معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهدای والفجر تجهیز و آماده ارائه خدمت شد.


رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر اظهار کرد: در ابتدای امر مکان مناسب برای این آزمایشگاه در نظر گرفته شد و با ایجاد یک بخش ایزوله به همراه فضای مجهز به سرویس بهداشتی، حمام و اتاق استراحت جداگانه و تمامی امکانات لازم برای کار تمام وقت کارکنان، این بخش مجهز و آماده فعالیت شد.

دکتر رضازاده اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های مخصوص آزمایشگاه مولکولار همچون Real Time PCR، اتوکلاو، هود کلاس ۲ و کیت های تشخیصی و دیگر امکانات موردنیاز تهیه و پس از تجهیز و راه اندازی، آزمایشگاه به صورت تمام وقت با سه نیروی فنی ثابت، سه نیروی آنکال و سه نیروی پذیرش، کار خود را در دو نوبت ثابت و یک نوبت آنکال آغاز کرده است.

او بیان کرد: دکتر «آفاق معطری» دکترای ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشکده پزشکی به عنوان مسوول فنی، کارکنان فنی بخش مولکولار دانشکده پزشکی و کارکنان فنی بخش مولکولار مرکز بهداشت شهدای انقلاب، این مجموعه را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار