کرونا، گردشگری لرستان را تب دار کرد

خرم‌آباد(پانا) - ویروس نوظهور کووید ۱۹ علاوه بر نشانه گرفتن سلامت افراد، بنیان اقتصادی بسیاری از حوزه ها از جمله گردشگری را نیز تب دار و لرزان کرده است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کرونا، گردشگری لرستان را تب دار کرد

استان لرستان یکی از مناطق پر ظرفیت و مستعد گردشگری در کشور است که علاوه بر جاذبه های گردشگری منحصر به فرد به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق در ایام تعطیلات نوروزی روزهای پرتردد و پرمسافری را سپری می کند و با اقدامات خوبی که در سال های اخیر برای معرفی ظرفیت های گردشگری این استان انجام شد، هر ساله بر آمار مسافران نوروز این استان اضافه می شود.

همگی سعی داریم با رعایت تمام نکات بهداشتی و احتمالات از رویا رویی با ویروس کرونا در امان باشیم و به هیچ عنوان حاضر به مواجهه با این ویروس دردسر ساز و چند بعدی نیستیم.

اما از آنجا که این ویروس مهمان ناخوانده ای است که خواه ناخواه به همه جا سرکشی می کند، مدام در حال تخریب و پیشروی است. در آستانه سال جدید علاوه بر نبض افراد، اقتصاد و حوزه های مربوط به آن را نیز مورد هدف قرار داده است.

این روزها یکی از حوزه هایی که از حضور این بیماری متزلزل شده و خسارات فراوانی را متحمل شده حوزه گردشگری و صنعت توریسم است. چرا که هر ساله اسفند و فروردین، ۲ ماه پر رونق گردشگری ایران است.

این در حالی است که صنعت نوپای گردشگری لرستان که پس از سال ها تلاش و برنامه ریزی به همت مردم و مسولان نفس های تازه ای گرفته بود، متاسفانه از ابتدای سال ۹۸ با تجربه تلخ سیلاب فرودین ماه تاکنون ضربات مهلکی را متحمل شده است.

گردشگری لرستان که در نخستین ماه سال، دچار خسارت ۱۶ میلیارد تومانی شد، در ماه پایانی سال نیز با ویروس کرونا تب دار شد و اکنون در حال طی کردن دوران نقاهت به سر می‌برد.

دیار گردشگری آبشارهای خروشان و کوه های سربه فلک کشیده با جاده های منحصر به فرد طبیعت‌گردی، برخلاف خصلت دیرینه مردمانش این بار عدم امکان مهمان‌پذیری در ایام تعطیلات نوروزی را اعلام و تمام مکان های پذیرایی و مهمان پذیر را تعطیل کرده است.

تعطیلی مکان های زیارتی و گردشگری لرستان

استاندار لرستان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز گردشگری، موزه‌ها، زیارتگاه‌ها و سایر مراکزی که شامل ازدحام جمعیت می شوند، تا اطلاع ثانوی در سطح استان تعطیل خواهند بود.

برپایی کمپ و مهمانسراهای نوروزی در لرستان ممنوع است

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری هر گونه کمپ، مهمانسرا و مهمانپذیرهای نوروزی در استان ممنوع شده است.

علی سیف عنوان کرد: با توجه به ضرورت تمرکززدایی برای مقابله با شیوع کرونا، ایجاد هرگونه مکان برای تجمع افراد ممنوع است که در این راستا امسال کمپ های شهرداری، مدارس، نمایشگاه نوروزی بهار مالگه و مدارس استان برای اسکان مسافران دایر نمی شود.

او با بیان اینکه این مهم به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز ابلاغ شده تصریح کرد: با توجه به اینکه لرستان معبر شمال به جنوب کشور است، تاکنون دستورالعملی در خصوص خودروهای عبوری، احتمال توقف مسافران به صورت انفرادی و یا برپایی چادرهای مسافرتی ابلاغ نشده است.

سیف همچنین ادامه داد: تلاش شده با توجه به حذف نمایشگاه‌های بهاره، ملزومات بازار شب عید در اختیار مردم قرار گیرد، اما شهروندان باید با رعایت مسایل ایمنی و بهداشتی برای خرید مراجعه کرده و تا جای ممکن از سفرهای غیرضروری درون شهری نیز پرهیز کنند تا با قرنطینه خانگی بتوان از شیوع ویروس جلوگیری کرد.

کاهش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد

مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: پرواز های فرودگاه خرم‌آباد به دلیل عدم انجام تعهد یکی از شرکت‌های هواپیمایی در هفته جاری کاهش یافت.

علی کاملی اظهار کرد: یکی از شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای برنامه‌ای خود به مقصد فرودگاه خرم‌آباد را به دلایل نامعلومی در هفته جاری باطل اعلام کرده است.

او بیان کرد: این شرکت در طول هفته هفت پرواز رفت‌ و برگشت به مقصد تهران انجام می‌دهد که پنج پرواز آن در این هفته باطل اعلام کرد.

کاملی افزود: ایرلاین‌ها با توجه به انتظارات مردم و مسئولان برای عمل به تعهدات خود مبنی بر انجام پروازها مطابق با مجوزهای صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات لازم را انجام دهند.

کاملی ادامه داد: هم‌اکنون در هر هفته ۱۰ پرواز برنامه‌ای رفت‌ و برگشت به مقصد تهران و یک پرواز رفت‌ و برگشت به مقصد مشهد از فرودگاه خرم‌آباد انجام می‌شود.

مجتمع های خدماتی و رفاهی لرستان ضدعفونی شد

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تمام مجتمع های خدماتی رفاهی استان ضدعفونی شد.

مصطفی ملکی صادقی به خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به ضرورت پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در استان به همت اداره بازرگانی، سرمایه گذاری و مجتمع های این اداره کل اقدامات پیشگیرانه در سطح استان صورت گرفته است.

او بیان کرد: تمام قسمت های مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی اعم از جایگاه های سوخت، نمازخانه‌ها و سرویس های بهداشتی ضدعفونی شد.

ملکی صادقی افزود: انجام سوخت گیری وسایل نقلیه توسط پرسنل جایگاه های سوخت مجتمع ها، اهداء دستکش یک‌بار مصرف به رانندگان و نصب بنرهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم درخصوص پیشگیری از شیوع ویروس در مجتمع ها و پایانه های بار از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان است.

او ادامه داد: همچنین شش دستگاه بیلبورد تبلیغاتی موجود بر روی عرشه پل های عابر پیاده واقع در محورهای مواصلاتی استان به منظور اطلاع‌رسانی، آموزش و آگاهی بخشی به مردم در رابطه با روش های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافته است.

او همچنین بیان کرد: علاوه بر این، تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی برای این منظور به روابط عمومی سازمان اختصاص یافته تا در رابطه با آموزش پیشگیری از ویروس کرونا استفاده نماید.

لغو تورهای گردشگری لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام تورهای گردشگری لرستان لغو شد.

سید امین قاسمی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت حقوق شهروندان و گردشگران و جلوگیری از همه گیری این ویروس تا اطلاع ثانوی کلیه تورهای گردشگری در سطح استان لغو شد.
او با اشاره به بخشنامه اعلام لغو برگزاری تور های گردشگری در استان به دفاتر خدمات گردشگری افزود: در صورت بروز هر گونه تخلف در این خصوص نسبت به برخورد جدی با متخلفان اقدام خواهد شد.

بیماری کرونا گردشگری لرستان را تعطیل کرد

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: بر خلاف برنامه‌ریزی های انجام شده در این استان به منظور برگزاری نوروزگاه، برنامه های نوروزی و پذیرایی مسافران نوروزی بیماری کرونا و شیوع آن در سطح استان گردشگری استان را تعطیل کرده است.

اسکندر فلاح‌وند بیان کرد: در راستای مقابله با بیماری کرونا اماکن عمومی و اقامتی استان تعطیل شده اند و امروز طی جلسه ای بر اساس مصوبه استانی هتل‌های استان نیز تعطیل می شوند.

او با بیان اینکه تمام تاسیسات و اماکن گردشگری لرستان ضدعفونی و گندزدایی شده است، گفت:در راستای برآورد خسارت و پیشگیری از ضرر و زیان بیشتر سرمایه گذاران استان مقدار ضرر و زیان وارده به سرمایه گذاران و طرح‌های گردشگری استان از سرمایه گذاران دریافت و وزارت ارسال شده است.

فلاح‌وند همچنین ادامه داد: در این راستا وزارت خانه با طراحی سامانه ای جهت ثبت آسیب و خسارت وارده به واحدهای گردشگری اقدام کرده است و جهت دریافت تسهیلات و کاهش مالیات و پرداخت قبوض واحدهای گردشگری استان مکاتباتی انجام شده است.

فلاح وندبا اشاره به اینکه لرستان دارای چندین روستای هدف گردشگری است عنوان کرد: هرگونه تجمع و حضور در اماکن عمومی استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا غیرمجاز و تعطیل است.

او با بیان اینکه اکنون گردشگری لرستان به صفر رسیده است، بیان کرد: در راستای تقویت گردشگری استان پس از رکود بیماری کرونا پکیچ های سفر و تسهیلاتی برای سفر مردم در نظر گرفته شده است.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا درلرستان به ۷۵ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز اعلام کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان تاکنون به ۷۵ نفر رسیده است.

محمدرضا نیکبخت تصریح کرد: تاکنون ۴۲۴ نمونه از افراد مشکوک به ویروس کرونا به تهران ارسال شده که از این تعداد، ۲۷۷ مورد از جواب های آزمایش به استان واصل شده است. از این تعداد ۲۰۲ مورد منفی و ۷۵ مورد مثبت اعلام شد.

این درحالی است که سخنگوی وزارت بهداشت آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان را ۸۰ نفر اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین با بیان اینکه موارد مثبت تست کرونا مربوط به شهرستان‌های الشتر، خرم آباد، دورود، بروجرد، چگنی، ازنا، دلفان و کوهدشت است، افزود: از شهروندان تقاضا داریم که در منزل بمانند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار