آموزش ها تعطیل نیست و با استفاده از سامانه های آموزش مجازی، دانش آموزان در منازل آموزش می بینند

مشهد(پانا)- معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به رغم این که دانش آموزان در شرایط خاص این روزها در مدرسه حضور فیزیکی ندارند اما آموزش آن ها تعطیل نیست و با استفاده از سامانه های آموزش مجازی، در منازل شان آموزش می بینند و تعدادی از آن ها در کلاس های مجازی برخط (آنلاین) حضور دارند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ها تعطیل نیست و با استفاده از سامانه های آموزش مجازی، دانش آموزان در منازل آموزش می بینند

ایرج سعادتمند معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی این اداره کل گفت: به رغم این که دانش آموزان در شرایط خاص این روزها در مدرسه حضور فیزیکی ندارند اما آموزش آن ها تعطیل نیست و با استفاده از سامانه های آموزش مجازی، در منازل شان آموزش می بینند و تعدادی از آن ها در کلاس های مجازی برخط (آنلاین) حضور دارند.

وی افزود: در حال حاضر، آموزش مجازی دانش آموزان استان در چهار سطح ملی؛ از طریق شبکه آموزش سیما، سطح استانی؛ با سامانه های ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان، سطح منطقه ای؛ توسط سامانه های مختص ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق و سطح واحدی، توسط تعدادی از مدارس با هماهنگی ادارات مربوطه در جریان است.

سعادتمند تصریح کرد: این آموزش ها در دو قالب ارائه می شود. شکل اول برگزاری کلاس های آموزش مجازی به صورت برخط (آنلاین) است که دانش آموزان با دریافت رمز و پسورد در کلاس های برخطی که توسط معلمان تدریس می شود شرکت کرده همانند کلاس درس حضوری می توانند سوالات خود را از معلم بپرسند یا بالعکس، معلم آن ها را با سوالات خود ارزشیابی کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در شکل دوم، کلاس ها به صورت آفلاین بارگذاری شده یا درس نامه ها، آزمون ها یا محتواهای آموزشی، پرورشی و بهداشتی به صورت کلیپ یا متن روی سامانه قرار داده شده که دانش آموزان بسته به مقطع و نیاز خود از بین آن ها انتخاب و استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: در کنار این خدمات، در سامانه های مذکور، آدرس تعدادی از سامانه های الکترونیک مجازی مثل شبکه رشد و شبکه آموزش بارگذاری شده است.

سعادتمند در پایان عنوان کرد: البته فعلا استفاده از این ظرفیت محدود است و با رایزنی های فشرده ای که با وزارت آموزش و پرورش، استانداری و مخابرات انجام شده در تلاشیم تا با ارتقای سخت افزارها و پهنای باند بیشتر، تعداد دانش آموزانی را که می توانند از آموزش های برخط این سامانه استفاده کنند افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار