وسعت دریاچه ارومیه ۵۲۲ کیلومترمربع بیشتر از سال گذشته

ارومیه (پانا) - مقایسه وسعت دریاچه ارومیه نشان می‌دهد که وسعت آن بر اساس آخرین پایش صورت‌گرفته ۵۲۲ کیلومتر مربع بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وسعت دریاچه ارومیه ۵۲۲ کیلومترمربع بیشتر از سال گذشته

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه به روند رو به افزایش میزان آب در این حوضه بسته، اشاره و اظهار کرد: وسعت این دریاچه طبق آخرین پایش بیش از ۲ هزار و ۹۲۴ کیلومتر مربع برآورد شده‌است.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه میزان آب دریاچه ارومیه در حال حاضر به بیش از سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب رسیده، اضافه کرد: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: تراز فعلی این دریاچه نیز یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۴۴ سانتی‌متر است که ۵۹ سانتی‌متر بیشتر از زمان مشابه سال گذشته برآورد می‌شود.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌های آینده به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک‌متر افزایش می‌یابد و وعده رییس‌جمهوری در خصوص نگین آبی آذربایجان عملی می‌شود.

طی زمستان ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ به واسطه افزایش میزان آب ورودی به دریاچه، تراز آن طی چند ماه بیش از یک متر افزایش یافت و امید زیادی را در راستای احیای این دریاچه ایجاد کرد. اگرچه در ماه‌های بعدی و به واسطه کاهش آب‌های ورودی و تبخیر آب، تراز دریاچه روند کاهشی داشته، ولی سطح آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همچنان بالاتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار