معاون صدا :رادیو اعتکاف راه اندازی می شود

تهران (پانا) - معاون صدای رسانه ملی از راه اندازی رادیو اعتکاف در ایام البیض ماه شریف رجب خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون صدا :رادیو اعتکاف راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و تعطیلی اجتماعات و مراسم از جمله مراسم معنوی اعتکاف بعلت بیماری کرونا، امسال مراسم اعتکاف در منازل به همراه رادیو برگزار می شود تا مومنین فرصت ایام البیض را برای نیایش و ارتباط با خدا از دست ندهند.

شاید بتوان گفت رادیو اعتکاف، جایگزین مناسبی برای مراسم اعتکاف در شرایط کنونی باشد و شعار " هر خانه یک مسجد" را برای ارتباط با خدا، دعا و نیایش جهت رفع گرفتاری ها محقق کند.

معاون صدا تصریح کرد: این رادیو مانند دیگر رادیو های مناسبتی از طریق فرستنده ها در سراسر کشور بر روی طول موج اف ام ردیف ۹۵/۵ مگاهرتز پخش خواهد شد.

برنامه های این رادیو از اذان مغرب روز شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ شروع و تا پایان روز سه شنبه بیستم اسفند سال جاری، همزمان با ایام البیض ( روزهای ۱۵،۱۴،۱۳ ماه رجب المرجب ) ادامه خواهد داشت.

دکتر شاه آبادی یادآور شد: با توجه به عدم برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد کشور شنوندگان بسیاری از سراسر کشور خواستار تدارک برنامه های مناسب از طریق رادیو شده بودند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های رادیو اعتکاف در بخش های ۴ ساعته ارائه خواهد شد که در هر نوبت سخنرانی های متناسب با این ایام و ماه رجب بصورت زنده و تولیدی پخش می شود. همچنین بخش هایی از آن به پخش تلاوت ترتیل و تحقیق کوتاه اختصاص خواهد یافت.

شاه آبادی در ادامه گفت: پخش ادعیه و مناجات بویژه دعاهای وارد شده در این ایام ، از بخش های مهم این رادیو است.

تهیه گزارش و نیز پخش تماس ها و تلفن های مردمی، همراه با بیان آداب و اعمال روز و نیز گزیده بیانات بزرگان و علما از قسمت های دیگر هر یک از نوبت های چهارساعته این رادیو است.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شنوندگان خداجوی می توانند هر روز بطور زنده از بیانات وعاظ و خطبای توانا از طریق این شبکه بهره مند شوند.

پخش زنده اعمال ام داوود از یکی از اماکن مذهبی نیز در این رادیو پیش بینی شده است.

معاون صدای جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد که راه اندازی و تولید و پخش این رادیو، فضای مناسب معنوی و مناجات برای آحاد مردم دیندار و علاقمند کشور فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار