۶۰ تعاونی ویژه بانوان در قزوین ثبت شد؛ پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار

قزوین (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین از ثبت چهار تعاونی در سازمان تعاون روستایی جهاد کشاورزی و ۶۰ تعاونی ویژه بانوان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین خبر داد و اعلام کرده که این ها می‌توانند از تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
۶۰ تعاونی ویژه بانوان در قزوین ثبت شد؛ پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار

صدیقه ربیعی گفت: بر اساس این تفاهم نامه، تعاونی‌های زنان و زنان سرپرست خانوار که دارای شرایط دریافت این تسهیلات باشند، می‌توانند به دفتر امور بانوان استانداری مراجعه کرده و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی به وجود ۶۴ تعاونی زنان در استان قزوین اشاره و بیان کرد: چهار تعاونی در سازمان تعاون روستایی جهاد کشاورزی و ۶۰ تعاونی ویژه بانوان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین به ثبت رسیده که می‌توانند از تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد استفاده کنند.

به گفته ربیعی سهیمه اعتبارات تسهیلات در نظر گرفته شده برای اعطای وام به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی در تعاونی زنان، یک هزار و ۵۴۷ میلیون ریال است که افراد با داشتن شرایط لازم می‌توانند از این اعتبارات بهره‌مند گردند.

این مسؤول همچنین به اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: این تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیون ریال در قالب طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار در استان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در تشریح زنان سرپرست خانوار توضیح داد: زنان همسر فوت کرده، مطلقه، زنانی که همس دارند اما مسؤول معاش خانواده را بر عهده دارند به علت (زندانی بودن همسر، از کار افتادگی، معلولیت، متواری شدن و اعتیاد) و دختران مجرد قطعی (بالای ۴۵ سال) به عنوان زنان سرپرست خانوار تعریف می‌شوند.

ربیعی خاطرنشان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار با کسانی است دارای مدارک گواهینامه فنی و حرفه ای است.

استان قزوین دارای ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار است که از این میان ۲۰ هزار نفر تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار