لونی: مدرسه محوری، تقویت ارکان مدرسه و نشاط مهمترین برنامه های منطقه۴ است

تهران (پانا) - با تغییر مدیر آموزش و پرورش‌ منطقه ۴، به دیدار محمدحسین لونی، مدیر جدیدمنطقه۴ رفتم تا از برنامه های جدید وی مطلع شوم. با ورود به آموزش و پرورش دیدم که، مشغول یک خانه تکانی چند ساله هستند و یک سری تغیرات که مشهود و روشن بود در دست اقدام دارند. به طبقه دوم که رسیدم مطلع شدم که درب اتاق وی باز است و میتوان بدون اطلا قبلی با مدیر منطقه دیدار داشت.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
لونی: مدرسه محوری، تقویت ارکان مدرسه و نشاط مهمترین برنامه های منطقه۴ است

ابتدا درباره مدت زمان خدمت در آموزش و پرورش سوال کردم، که با رویی بسیار خوش گفت: ۳۱سال است که در آموزش و پرورش حضور دارم و از فرهنگیان و تربیت دبیری سابق کارم را شروع کرده ام،در ابتدا معلم ریاضی و مدتی مدیر دبیرستان بوده ام و حدود چهار ماه است در منطقه ۴ به عنوان مدیر مشغول خدمت هستم.
وی در رابطه با ارتباط مستقیم و راحت با مراجعه کنندگان به آموزش و پرورش سخن گفت و درباره هدف این اقدامش گفت: به این علت است که اگر مردم کاری داشتند بتوانندبه راحتی به بنده دسترسی داشته باشند و بتوانیم در حد توان مشکلشان را برطرف کنیم.
وی درباره برنامه های، آتی سیستم آموزشی در آموزش و پرورش منطقه۴ گفت: ما سه هدف داریم (مدرسه محوری_ تقویت ارکان مدرسه_ نشاط،خلاقیت و نو آوری). ارکان مدرسه که گزینه اول است یعنی همه چیز در مدرسه و مورد دوم تقویت ارکان مدرسه است که شامل: انجمن اولیا مربیان است که نقش بسیار موثری دارد.

وی افزود: همچنین شوراهای دانش آموزی که بسیار مهم هستند،شوراهای معلمین به عنوان کار گروه متخصص و مدیر مدرسه به عنوان محور هستند. نشاط در مدرسه که مورد سوم است جزو ضروریات است. مدرسه ای که نشاط نداشته باشد پیشرفت علمی هم نخواهد داشت و بچه ها باید خلاقت و نوآوری انجام دهند.
وی در ادامه صحبت های خود افزود: هدف بعدی ما افزایش معدل ها است و جهت فراگیر کردن فعالیت ها فرهنگی و هنری در بین تمامی دانش آموزان، برای همکاران فرهنگی مان باید یک سری خدمات ارائه دهیم. که یکی از این خدمات رفاهی ایجاد مرکز درمانی در منطقه ۴ برای همکارانمان است. چند کار برای خانواده های لازم التوجه باید اجرا کرد که یکی از این موارد اجرای طرح خواهر خواندگی در مدارس است. یعنی مدارسی که توانمندتر اند کمک کنند به مدارسی که کمی ضعیف ترند.
و در اخرین سخنان خود گفت: راه حل دوم این است که ما خود تک‌ به تک مدارس را مورد برسی قرار میدهیم و دانش آموزان را شناسایی میکنیم و برای آنها برنامه ریزی میکنیم. مثلا، ما قبل از عید یک سری نشست های انگیزشی برای دانش آموزان سال دوازدهم که کنکوردارند برگزار کرده ایم، و بعد از عید هم این رویه را ادامه میدهیم.


*لیلا علم خانی، خبرنگار دانش آموز منطقه ۴

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار