راه اندازی مدرسه مجازی و تلویزیون اینترنتی با شعار "آموزش تعطیل نمی شود"

مشهد(پانا)- رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خراسان رضوی از راه اندازی مدرسه مجازی و تلویزیون اینترنتی آموزش و پرورش استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۸۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی مدرسه مجازی و تلویزیون اینترنتی با شعار "آموزش تعطیل نمی شود"

محمد مهدی مومنی رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان این اداره کل گفت: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش خراسان رضوی در راستای تداوم و استمرار خدمات آموزشی و پرورشی دانش آموزان با شعار "آموزش تعطیل نمی شود و هر خانه را یک مدرسه می کنیم" و با رویکرد تردد امواج بجای تردد افراد، مدرسه مجازی و تلویزیون اینترنتی را راه اندازی نمود.

وی افزود: در همین خصوص با استفاده از ظرفیت مدرسه مجازی و تلویزیون اینترنتی با بهره گیری از معلمان و دبیران توانمند استان نسبت به آموزش محتوای کتب درسی از بدو شروع تعطیلات و براساس بودجه بندی سرفصل دروس هدفی که دانش آموز نیاز به آموزش دارد اقدام می نماییم.

مومنی تصریح کرد: این آموزش ها به صورت آنلاین و آفلاین در قالب های محتوای الکترونیکی، محتوای تصویری و محتوای صوتی ارائه خواهد شد و بدین منظور این مدسه مجازی همانند مدرسه حقیقی نسبت به ارائه برنامه هفتگی آموزشی و پرورشی فعالیت می نماید.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در این مدرسه مجازی امکاناتی از قبیل سنجش و ارزشیابی، آزمایشگاه مجازی، کتابخانه دیجیتال و حضور و غیاب پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین با فراخوانی از ظرفیت کلیه معلمان و دبیران استان جهت تولید محتوای آموزشی مدرسه مجازی، این تولیدات پس از تایید کمیته علمی و گروه های آموزشی آموزش و پرورش استان در این مدرسه مجازی بارگذاری خواهد شد.

مومنی در پایان در مورد انعقاد تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و مرکز صداوسیمای استان خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به عدم امکان استفاده بخشی از دانش اموزان از فضای اینترنتی طی تفاهم نامه ای که میان اداره کل آموزش و پرورش و مرکز صداوسیمای خراسان رضوی منعقد شد مقرر شد بخشی از محتواهای آموزشی و پرورشی از طریق شبکه خراسان رضوی پخش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار